Ten Most łączący Bataan-Caviteogromny nowy projekt infrastrukturalny w Filipinyobiecuje zrewolucjonizować podróżowanie po Zatoce Manilskiej poprzez znaczące skrócenie czasu podróży.

Koszt tego mostu wantowego wyniósł 2,8 miliarda funtów (3,6 miliarda dolarów). skrócić czas podróży między Bataan i Cavite z pięciu godzin do zaledwie 40 minut, zapewniając kluczowe połączenie między tymi dwiema prowincjami i zmniejszając korki w ruchu Metro w Manili.

Budowę mostu prowadzi filipiński Departament Robót Publicznych i Autostrad (DPWH) w ramach rządowego programu „Buduj, buduj, buduj”, którego celem jest pobudzenie wzrostu gospodarczego poprzez inwestycje w publiczną infrastrukturę na szeroką skalę.

Projekt został zatwierdzony przez Radę Krajowego Urzędu Rozwoju Gospodarczego w styczniu 2020 r., a budowa rozpoczęła się w listopadzie 2020 r., a przewidywany termin zakończenia to styczeń 2022 r.

Most będzie najdłuższy na Filipinach i będzie miał długość niemal 20 mil.

Projekt, inspirowany otaczającym krajobrazem i panoramą Manili, obejmuje dwa mosty podwieszane: Most nad Kanałem Północnym o przęśle głównym o długości 400 metrów i Most nad Kanałem Południowym o przęśle głównym o długości 900 metrów.

Będą one znajdować się na głębokości około 50 metrów nad wodą, będą wsparte na wiaduktach lądowych i morskich oraz konstrukcjach pomocniczych.

Most zaczyna się w Barangay Alas-asin, Mariveles, Bataan, przecina Zatokę Manilską, a kończy w Barangay Timalan, Naic, Cavite.

Trasa posiada dwa pasy ruchu w każdym kierunku i obejmuje wyjątkowy tunel przebiegający przez wyspę Corregidor, będący przystankiem dla szybkiego pociągu.

Oczekuje się, że ten monumentalny projekt przekształci gospodarkę regionalną poprzez poprawę łączności między regionami Luzonu Centralnego i południowego Tagalogu.

Stworzy nowe możliwości gospodarcze, stworzy miejsca pracy i potencjalnie pobudzi rozwój nowych portów morskich w Cavite i Bataan, które mogą stać się ważnymi międzynarodowymi bramami żeglugowymi.

Oprócz zmniejszenia ruchu na autostradzie North Luzon Expressway, most ma także ułatwić ekspansję gospodarczą poza obszar Metro Manila, co uczyni go kluczowym czynnikiem wzrostu gospodarczego w regionie.

Dzięki radykalnemu skróceniu czasu podróży i zmniejszeniu korków, trasa ta stanie się kluczowym korytarzem transportowym, który w nadchodzących latach będzie motorem napędowym wzrostu gospodarczego i rozwoju.

Source link