Rząd będzie pracował nad skrócić czas egzaminu GCSE średnio o dwie i pół do trzech godzin studentw następstwie przeglądu programu nauczania, w wyniku którego uznano, że obecna liczba egzaminów jest „nadmierna”. Raport końcowy z przeglądu programu nauczania i oceniania, zlecony przez Partia Pracy w zeszłym roku zasugerował, że rząd powinien zmniejszyć liczbę egzaminów na kluczowy etap 4 o 10%.

W przeglądzie zaproponowano także nowe testy z matematyki i języka angielskiego, do których należy przystąpić Rok 8 pomoc nauczycielom we wczesnym identyfikowaniu luk w nauce, obowiązek posiadania obywatelstwa w szkołach podstawowych oraz modernizacja kluczowego testu drugiego etapu z gramatyki, interpunkcji i ortografii.

W odpowiedzi Departament Edukacji (DfE) potwierdziło, że przyjmie zalecenie przeglądu dotyczące wycofania wprowadzonego przez firmę miernika wyników matury angielskiej (EBacc). Michaela Gove’aoraz wprowadziłoby ustawowe uprawnienia wszystkich uczniów GCSE do studiowania potrójnych przedmiotów ścisłych.

Kierownik ds. przeglądu programów nauczania, profesor Becky Francis, powiedziała reporterom: „Jesteśmy odstającym międzynarodowym wyjątkiem pod względem liczby egzaminów i liczby egzaminów, które zdaliśmy w wieku 16 lat, a blisko nas jest tylko Singapur”. Dodała: „Dlatego naprawdę chcemy spróbować to obniżyć.

„To bardzo intensywny i wydłużony czas, o czym wie każdy, kto był rodzicem uczniów w wieku GCSE, ale nie chcemy rezygnować ze standardów i niezawodności”. W samym raporcie napisano również: „Ilość czasu, jaki młodzi ludzie spędzają na egzaminach na czwartym etapie kluczowym, stała się nadmierna”.

DfE oświadczyło, że będzie współpracować z organem regulacyjnym Ofqual i komisjami egzaminacyjnymi, aby skrócić czas trwania egzaminów GCSE, zapewniając jednocześnie wiarygodność kwalifikacji. Rząd planuje przedstawić zmieniony krajowy program nauczania do wiosny 2027 r., a wdrożenie pierwszego nauczania zaplanowano na wrzesień 2028 r.

EBacc – miernik wyników szkoły, który ma zagwarantować uczniom naukę języka angielskiego, matematyki, przedmiotów ścisłych, przedmiotów humanistycznych i języka w GCSE – został wprowadzony w 2010 roku pod przewodnictwem ówczesnego Sekretarza ds. Edukacji, pana Gove.

„Jest oczywiste, że miary wyników (EBacc) w pewnym stopniu niepotrzebnie ograniczają wybory uczniów” – stwierdzono w raporcie końcowym przeglądu. „Wpłynęło to na ich zaangażowanie i osiągnięcia oraz ograniczyło ich dostęp do przedmiotów artystycznych i zawodowych oraz czas przeznaczony na ich realizację”.

Jednak sekretarz ds. edukacji w cieniu Laura Trott oskarżyła rząd o „wandalizm w edukacji”, ostrzegając, że reformy spowodują, że mniej uczniów będzie uczyć się historii i języków po ukończeniu 14. roku życia.

W przeglądzie zasugerowano również, że zreformowana ocena gramatyki, interpunkcji i ortografii na poziomie podstawowym powinna koncentrować się na tym, aby uczniowie skutecznie wdrażali gramatykę w swoim piśmie, a nie wymagać od nich zapamiętywania struktur gramatycznych, takich jak przysłówki z przodu.

W związku z tym departament oświadczył, że poinstruuje Agencję ds. Standardów i Testowania, aby zmodyfikowała test, aby lepiej odzwierciedlał praktyczne zastosowanie gramatyki i interpunkcji. Sekretarz generalny związku liderów szkół NAHT, Paul Whiteman, przyjął to z zadowoleniem, ale stwierdził, że „jest to niezmiernie rozczarowujące, że zmarnowano szansę na ograniczenie niepotrzebnych egzaminów w szkołach podstawowych”.

DfE ogłosiło dodatkowo, że dokona przeglądu programu Progress 8, który ocenia szkoły na podstawie postępów uczniów od zakończenia drugiego etapu kluczowego aż do egzaminu GCSE. Obywatelstwo stałoby się obowiązkowe w szkołach podstawowych, aby zagwarantować wszystkim dzieciom naukę w zakresie umiejętności finansowych i korzystania z mediów, procesów demokratycznych i zarządzania, a także dostęp do edukacji klimatycznej.

Sekretarz generalny Stowarzyszenia Liderów Szkół i Uczelni (ASCL), Pepe Di’Iasio, z zadowoleniem przyjął zalecenia zawarte w przeglądzie dotyczące skrócenia czasu egzaminu GCSE, zniesienia egzaminu EBacc i wprowadzenia reformy egzaminów na drugim etapie kluczowego.

W swojej odpowiedzi DfE potwierdziło również, że zastąpi obecny egzamin GCSE z informatyki, zbada możliwość wprowadzenia nowych kwalifikacji z zakresu danych i sztucznej inteligencji dla uczniów w wieku 16–18 lat oraz nowej kwalifikacji językowej, która miałaby obowiązywać obok egzaminów GCSE i A-level.

Ogłosiła już wprowadzenie ustawowego testu czytania w klasie 8. i szczegółowo określi uprawnienia do zajęć wzbogacających, których celem jest zapewnienie wszystkim dzieciom dostępu do sztuki, przyrody, spędzania czasu na świeżym powietrzu, sportu i rozwoju szerszych umiejętności życiowych.

Rząd opublikuje zestaw wskaźników wzbogacania dla szkół, a inspektorzy Ofsted ocenią, czy standardy te są spełniane.

Sekretarz edukacji Bridget Phillipson powiedziała: „Minęło ponad dziesięć lat od aktualizacji krajowego programu nauczania i bardziej niż kiedykolwiek ważniejsze jest, aby młodzi ludzie byli przygotowani do stawienia czoła wyzwaniom współczesności, aby mogli wykorzystać ekscytujące możliwości, jakie ma do zaoferowania życie”.

W przeglądzie zalecono także wprowadzenie nowych kwalifikacji z języka angielskiego i matematyki na poziomie 1 dla uczniów w wieku 16–19 lat o słabszych wynikach, mających pomóc im przygotować się do ponownego zdania egzaminu GCSE. Środek ten został już ogłoszony w rządowej białej księdze dotyczącej osób powyżej 16. roku życia i umiejętności.

Profesor Francis powiedział na konferencji liderów zaufania szkół w październiku, że do poprawek z języka angielskiego i matematyki dla uczniów po 16. roku życia potrzebne jest bardziej zróżnicowane podejście, „a nie podejście sztywne”.

W lipcu 2024 r., zaledwie kilka tygodni po zwycięstwie w wyborach powszechnych, rząd rozpoczął przegląd programów nauczania i oceniania w szkołach i na uczelniach.

Panel ekspertów dokonał przeglądu różnych dowodów, w tym ponad 7 000 odpowiedzi opinii publicznej.

Source link