Para, która zarezerwowała rzekomo „niekończący się” rejs za 468 000 funtów, który utknął w Belfaście na trzy miesiące, podróżowała odrzutowcami, czekając na wejście na pokład.

Pasażerowie rejsu dookoła świata utknęli w martwym punkcie Belfast przez trzy miesiące po tym, jak ich podróż na statku Villa Vie Residences’ Odyssey została opóźniona. Podczas gdy wielu z nich od miesięcy siedzi w Belfaście, czy będą czekać na wejście na pokład, para Lanette Canen i Johan Bodin, oboje w wieku 54 lat, udali się do Norwegii, Irlandii, Hiszpanii, Włoch, Chorwacji, Słowenii i Szwecji, aby przeczekać.

Johan, emerytowany cieśla ze Szwecji, powiedział: „Dobrze się bawiliśmy, ale nie zapisaliśmy się na statek, żeby zostać w jednym porcie! Wszyscy na statku są raczej pozytywnie nastawieni… Są gorsze miejsca, żeby utknąć!”

Para, która poznała się dziewięć lat temu na wakacjach na Hawajach, płaci 2600 funtów miesięcznie za rejs statkiem wycieczkowym, na którym znajdują się trzy restauracje, pięć barów i saloników, duży basen z dwoma jacuzzi, spa i centrum fitness, a nawet biblioteka.

Jednakże, problemy ze sterami i skrzynią biegów statku Według kapitana, pierwotna data wypłynięcia statku, zaplanowana na 30 maja, została przesunięta na „koniec przyszłego tygodnia”.

Johan powiedział: „Będąc w Irlandii Północnej, odwiedziliśmy mnóstwo pubów i jedliśmy ryby z frytkami. Pojechaliśmy też do Giant’s Causeway, a potem w Irlandii odbyliśmy wycieczki z przewodnikiem Castaway.

Para mówi, że zakochała się w irlandzkiej muzyce i lokalnej kuchni. Johan powiedział: „Nigdy nie spotkałem tylu fajnych, zabawnych, przyjaznych ludzi, ciągle jesteśmy zapraszani na piwo przez miejscowych, wszyscy są tacy przyjaźni”.

Po pierwszym przełożeniu para udała się do Fiordy norweskiezanim spędzimy trochę czasu podróżując po irlandzkiej wsi.

Potem poszłam też do Wyspy Kanaryjskie przez prawie dwa tygodnie przed wylotem do Chorwacja i spędzili tam kolejne dwa tygodnie. Następnie powiedziano im, że statek wypłynie 31 lipca, więc polecieli z powrotem do Belfastu, gdzie spędzili kolejne dwa tygodnie, ale po raz kolejny data wyjazdu została przesunięta.

Lanette z Arizony w USA powiedziała: „Udało nam się dostać na statek, ale nie wolno nam tam spać, chociaż możemy robić wszystko inne. Mają dla nas otwarty bar, ale wszystko jest opóźniane i opóźniane.

„Zwykle podróżujemy tylko z plecakiem, odbyliśmy tylko jeden rejs trwający dwa tygodnie, ale to świetny sposób na zobaczenie świata”.

Para mówi, że są „bardzo zrelaksowani” w tej sytuacji, choć nie mogą się doczekać, aby w końcu rozpocząć swój wielki rejs. Lanette powiedziała: „Szczerze mówiąc, jesteśmy wyluzowani, a firma zapłaciła za wszystkie nasze noclegi wszędzie, co było naprawdę dobre”.

Zarezerwowali pobyt na rejsie na 15 lat, co przy cenie 2600 funtów miesięcznie oznacza, że ​​rejs będzie ich kosztował 468 000 funtów.

Jednak para może sprzedać swoją rezerwację w dowolnym momencie i powiedzieć, że „zobaczy, jak się sprawy potoczą”, gdy w końcu dołączą do zespołu. Lanette nadal pracuje nad prowadzeniem swojego biznesu szyb samochodowych w Arizonie, podróżując po całym świecie, podczas gdy Johan pracuje nad vlogowaniem na YouTube o podróżach pary.

Przedstawiciele Villa Vie Residences zapewniają, że robią wszystko, co w ich mocy, aby „rozładować niepokój” pasażerów, poprzez planowanie wycieczek i innych rejsów lub zapewnianie gościom zakwaterowania w hotelach.