)
Francuski oddział SAIC MG Motor oświadczył w oświadczeniu przed piątkowym głosowaniem, że decyzja UE nie będzie miała wpływu na ceny samochodów elektrycznych spółki SAIC we Francji w tym roku, niezależnie od wyniku głosowania.
Oczekuje się, że decyzja Unii Europejskiej o kontynuacji ceł na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach po piątkowym głosowaniu w państwach członkowskich nie spowoduje natychmiastowych zmian cen pojazdów, których to dotyczy, twierdzą producenci samochodów.
Francuski oddział SAIC MG Motor oświadczył w oświadczeniu przed piątkowym głosowaniem, że decyzja UE nie będzie miała wpływu na ceny samochodów elektrycznych spółki SAIC we Francji w tym roku, niezależnie od wyniku głosowania.
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
Jak podają źródła UE, w głosowaniu 10 członków UE poparło cła, 5 głosowało przeciw, przy 12 wstrzymujących się.
MG Motor France stwierdziło, że cła są „wygórowane” i utrudniają ekologiczną transformację Europy.
Źródło zbliżone do sprawy podało, że MG Motor na razie nie zmieni cen we Włoszech, ponieważ ocena możliwych kroków prowadzących do maksymalizacji sprzedaży w tym kraju zajmie trochę czasu.
Jak podało źródło, ceny ustalane są co miesiąc.
Seat, jednostka Grupy Volkswagen, określił unijne cła jako „karne” i powtórzył, że przyszłość produkowanego w Chinach modelu Cupra Tavascan EV jest „zagrożona”.
Niemcy głosują przeciwko planowi taryfowemu UE
CIT będzie jednak działać, aby zapobiec wpływowi dodatkowych ceł UE na cenę Tavascan, która pozostanie niezmieniona dla wszystkich dostaw w 2024 r., stwierdził w oświadczeniu.
Oczekuje się, że chiński gigant pojazdów elektrycznych BYD utrzyma ceny we Włoszech na niezmienionym poziomie do końca tego roku, jak podało źródło Reuters.
Pierwsza publikacja: 04 października 2024 | 21:54 JEST