Getty Images Helle Thorning-SchmidtObrazy Getty’ego

Helle Thorning-Schmidt, która jest obecnie współprzewodniczącą rady nadzorczej Meta, jest byłą premier Danii.

Współprzewodnicząca niezależnego organu przeglądającego treści na Facebooku i Instagramie stwierdziła, że ​​jest „bardzo zaniepokojona” wpływem decyzji spółki-matki Meta o porzuceniu weryfikatorów faktów na grupy mniejszościowe.

Helle Thorning-Schmidt z rady nadzorczej Meta powiedziała BBC, że z zadowoleniem przyjmuje pewne aspekty tych zmian, w ramach których użytkownicy będą decydować o poprawności postów za pośrednictwem „notatek społeczności” w stylu X.

Jednak w programie Today w BBC Radio Four dodała, że ​​z zapowiedziami wiążą się „ogromne problemy”, w tym potencjalny wpływ na społeczność LGBTQ+, a także prawa płci i osób transpłciowych.

„Widzimy wiele przypadków, w których mowa nienawiści może prowadzić do rzeczywistych szkód, dlatego będziemy bardzo uważnie obserwować tę przestrzeń” – powiedziała.

W opublikowanym filmie We wtorkowym wpisie na blogu firmy dyrektor naczelny Meta Mark Zuckerberg stwierdził, że motywacją tej decyzji był „powrót do naszych korzeni związanych z wolnością słowa”.

Stwierdził, że zewnętrzne narzędzia do sprawdzania faktów, z których obecnie korzysta firma, są „zbyt stronnicze politycznie”, co oznacza, że ​​zbyt wielu użytkowników było „cenzurowanych”.

Decyzja ta wywołała pytania o przetrwanie zarządu – finansującego Meta – a został on utworzony przez ówczesnego prezesa ds. spraw globalnych, Sir Nicka Clegga, który ogłosił, że odchodzi z firmy mniej niż tydzień temu.

Pani Thorning-Schmidt – była premier Danii – upierała się, że zmiany w sprawdzaniu faktów oznaczają, że jest ono potrzebne bardziej niż kiedykolwiek.

„Dlatego dobrze, że mamy radę nadzorczą, która może omówić tę kwestię w przejrzysty sposób z Metą” – stwierdziła.

„Pocałuj Trumpa”

Choć Meta twierdzi, że posunięcie to – początkowo wprowadzane w USA – dotyczy wolności słowa, inni sugerują, że jest to próba zbliżenia się do przyszłej administracji Trumpa oraz dogonienia dostępu i wpływów, jakie cieszą się kolejny tytan technologii, Elon Musk.

Dziennikarka techniczna i autorka Kara Swisher powiedziała BBC, że było to „najbardziej cyniczne posunięcie”, jakie widziała Zuckerberga w ciągu „wielu lat”, o których pisała.

„Facebook robi wszystko, co leży w jego interesie” – powiedziała Today.

„Chce pocałować Donalda Trumpa i dogonić w tym akcie Elona Muska”.

Czy Mark Zuckerberg „przytula się” do Donalda Trumpa? Emma Barnett rozmawia z Helle Thorning-Schmidt w programie Today

Jednak podczas Działacze przeciwko mowie nienawiści w Internecie zareagowali z konsternacją na tę zmianę niektórzy zwolennicy wolności słowa z radością przyjęli tę wiadomość.

Amerykańska grupa zajmująca się wolnością słowa Fire powiedziała: „Ogłoszenie Meta pokazuje rynek pomysłów w działaniu. Jej użytkownicy chcą platformy mediów społecznościowych, która nie tłumi treści politycznych ani nie korzysta z odgórnego sprawdzania faktów.

„Miejmy nadzieję, że te zmiany zaowocują mniej arbitralnymi decyzjami moderacyjnymi i większą swobodą wypowiedzi na platformach Meta”.

W przemówieniu po ogłoszeniu zmian Trump powiedział na konferencji prasowej, że jest pod wrażeniem decyzji Zuckerberga i że Meta „przebyła długą drogę”.

Zapytany, czy Zuckerberg „bezpośrednio reaguje” na groźby kierowane przez Trumpa w przeszłości, przyszły prezydent USA odpowiedział: „Prawdopodobnie”.

Wyjście reklamodawcy

Zuckerberg przyznał we wtorek, że zmiana strategii wiąże się z pewnym ryzykiem dla firmy.

„Oznacza to, że będziemy wyłapywać mniej złych rzeczy, ale jednocześnie zmniejszymy liczbę postów i kont niewinnych osób, które przypadkowo usuwamy” – oznajmił w swojej wiadomości wideo.

Przejście X na bardziej bezobsługowe podejście do moderowania treści przyczyniło się do powstania dużej konflikt z reklamodawcami.

Jasmine Enberg, analityk Insider Intelligence, stwierdziła, że ​​jest to ryzyko również dla Meta.

„Ogromne rozmiary i potężna platforma reklamowa Meta izolują ją w pewnym stopniu od exodusu użytkowników i reklamodawców w stylu X” – powiedziała BBC.

„Jednak bezpieczeństwo marki pozostaje kluczowym czynnikiem decydującym o tym, na co reklamodawcy wydają swoje budżety – każdy większy spadek zaangażowania może zaszkodzić biznesowi reklamowemu Meta, biorąc pod uwagę intensywną konkurencję o użytkowników i pieniądze z reklam”.

Source link