Khan Silleson, dyrektor generalny agencji reklamowej Known, powiedział, że sztuczna inteligencja pomaga marketerom nadążać za szybkimi zmianami w branży reklamowej, zwiększając ich elastyczność, a jednocześnie poszerzając możliwości twórcze, stwierdzając, że można ją utrzymać. Dzięki temu marketerzy mogą dokładnie wiedzieć, czego chcą użytkownicy i jak chcą to widzieć.

„To dla nas naprawdę cenny atut, ponieważ staramy się podejmować wiele złożonych decyzji dotyczących tego, gdzie i jak wdrożyć komunikaty, które będą najbardziej przekonujące dla odbiorców naszych klientów. Szybko Cię tam dowieziemy” – stwierdził Silleson w najnowszym wydaniu odcinek Quartz AI Factor, serii wywiadów wideo na stronie Nasdaq Marketsite (po tym).

Ale to coś więcej niż tylko narzędzie zwiększające wydajność. Znani potrafią także wdrożyć sztuczną inteligencję, aby dostosować reklamy do poszczególnych widzów, co wcześniej było ogromnym przedsięwzięciem, zajmującym znacznie więcej czasu i pochłaniającym znaczne zasoby.

„Jeśli chcesz to zrobić ręcznie, musisz stworzyć zawartość nie do pokonania” – mówi Silleson. „Możesz to jednak zrobić szybko i skutecznie, wykorzystując sztuczną inteligencję do optymalizacji iteracji kreatywnych dla poszczególnych widzów w określonych porach dnia i udostępniając im platformę kontekstową do oglądania. Możemy stworzyć możliwości, które wcześniej nie istniały”.

Sileson powiedział, że Known wyemitował reklamę na Super Bowl z udziałem Johna Stamosa. Stamos wykorzystał sztuczną inteligencję do podania nazwy miasta, z którego oglądali widzowie, zapewniając każdemu widzowi inne, bardziej ukierunkowane doświadczenie.

Zdjęcie z artykułu zatytułowanego „AI przenosi kierowanie reklam na nowy poziom”. Oto jak to zrobić

fotografia: Aleksander Spatari (Obrazy Getty’ego)

W innym przykładzie firmowy chatbot AI znany jako „The Big Letbotski” przeprowadził ankietę wśród 80 000 aktywnych subredditów, aby wesprzeć klienta Shake Shack (Shaku). Po znalezieniu 30 subredditów zawierających najwięcej treści, wyemitowali ukierunkowaną reklamę promującą niedzielne rozdanie z Chicken Shack w kwietniu. Dzięki temu Shake Shack przekroczył oczekiwania sprzedaży o 31%.

„Wielki Lebotsky przygląda się wymiarom odbiorców i kontekstowi rozmowy w konkretnym subreddicie i zadaje pytanie: «Gdzie to wszystko wyląduje? Czy rzeczywiście wydaje się, że ma to sens dla ludzi, których prawdopodobnie da się to przekonać? ? – powiedział Silleson. „A skrzyżowanie tych dwóch pytań pomogło nam zawęzić nasze skupienie. A występ mówi sam za siebie”.

Obejrzyj najnowszy odcinek Quartz AI Factor powyżej.

Source link