Sędzia USA nakazał datę rozprawy 23 czerwca w Departamencie Sprawiedliwości sprawa oszustwa karnego Przeciwko Boeingowi za domniemane wprowadzenie w błąd amerykańskiego planemakera wobec organów regulacyjnych dotyczących kluczowego systemu na 737 Max.

Rodziny ofiar dwóch śmiertelnych maksymalnych wypadków, które weszły we wtorek 346 żyć, przyjęły „szansę na sprawiedliwość”. Boeing powiedział, że to było w „dyskusjach w dobrej wierze” z Departamentem Sprawiedliwości.

Rząd federalny USA został oskarżony w zeszłym roku Gotowanie „Ukochana umowa za prośbę” Z Boeinga, po okazji, firma miała szansę podnieść winę i zapłacić grzywnę w ramach wyroku, unikając głośnego procesu.

Podczas gdy Boeing początkowo zgodził się przyznać się do winy, w poniedziałek The Wall Street Journal Zgłoszone Firma starała się wycofać istniejącą umowę o zarzuty, na mocy której zobowiązała się do płacenia do 487,2 mln USD.

Sędzia okręgowy USA Reed O’Connor początkowo odrzucił umowę o zarzut, awansując do przepisu dotyczących różnorodności i włączenia, i dał Boeingowi i Departamentowi Sprawiedliwości do przyszłego miesiąca, aby wymyślić porozumienie w sprawie nowej umowy.

We wtorek O’Connor – który w 2023 r. Powiedział, że „przestępstwo Boeinga można odpowiednio uznać za najbardziej śmiercionośne przestępstwo korporacyjne w historii USA” – nie wskazał, dlaczego ustanawia datę procesu lub wycofał poprzedni 11 kwietnia termin, aby po stronie dotarła do nowej umowy.

Boeing powiedział: „Jak stwierdzono w ostatnich zgłoszeniach partii, Boeing i Departament Sprawiedliwości nadal są zaangażowani w dyskusje w dobrej wierze na temat odpowiedniego rozwiązania tej sprawy”.

Departament Sprawiedliwości nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

Sanjiv Singh, doradca 16 rodzin ofiar awaryjnych, powiedział: „Zamówienie sędziego O’Connora jest doskonałe i miejmy nadzieję, że wysyła głośne i jasne przesłanie do próby Boeinga, aby obrócić się i szukać przychylności nowej administracji. Odpowiedzialność za zabicie setek, ochronę milionów istnień ludzkich i zapewnienie bezpieczeństwa lotnictwa powinno być zasadami, jaką każdy oddział wykonawczy powinien zabrać się za nią większą agendę”.

Poprzednia umowa Boeinga, zawarta w zeszłym roku w ramach administracji Biden, obejmowała wydatki 455 mln USD na poprawę praktyk bezpieczeństwa i zgodności w ciągu trzech lat na okres próbny, a także nadzór niezależnego monitora przez trzy lata.

Krewni ofiar dwóch wypadków, które miały miejsce w 2018 i 2019 r., Twierdzili, że umowa nie pociągnęła odpowiednio Boeinga odpowiedzialnego za śmierć ich bliskich.

„Wzywamy Departament Sprawiedliwości, aby stanął po prawej stronie historii, odrzucić wszelkie dalsze negocjacje w sprawie zarzutów i postępować naprzód z pełnym ściganiem” – powiedziała Erin Applebaum, prawnik reprezentujący 34 rodziny osób zabitych w katastrofie Max Ethiopian Airlines 2019. „Rodziny zasługują na swój dzień w sądzie, a tę okazję do sprawiedliwości nie może być zmarnowana”.

W maju ubiegłego roku Departament Sprawiedliwości stwierdził, że Boeing naruszył porozumienie w 2021 r., Które osłoniło ją przed ściganiem w sprawie wypadków. Następnie prokuratorzy postanowili zająć się przestępstwem Boeinga i wynegocjować obecną umowę o zarzuty.

Urzędnicy w administracji Trumpa publicznie argumentowali, że organy regulacyjne muszą być stanowcze w Boeinga po serii błędów, w tym W styczniowym wydmuchu panelu kabiny. „Musimy być trudni w Boeinga” – powiedział Steve Bradbury, który został potwierdzony jako zastępca sekretarza transportu w tym miesiącu.

Reuters przyczynił się do raportowania

Source link