Barclays poradził klientom, aby skontaktowali się z bankami żywności po tym, jak major zostawił trochę zablokowanego z ich kont – z zakłóceniem prawdopodobnie będzie trwa.
Bank ostrzegł, że niektórzy klienci mogą zobaczyć przestarzały saldo, a dokonane lub otrzymane płatności mogą nie wyświetlać po początkowej awarii bankowości online i mobilnej.
Klienci korzystający z aplikacji w niedzielny poranek zostali powitani wiadomościami: „Dziękuję za zranienie z nami”.
Wiadomość mówi, że Barclays pracował nad poprawieniem salda użytkownika, aby upewnić się, że pokazuje wszystkie płatności, a problem „trwał dłużej niż chcielibyśmy naprawić”.
Witryna kontroli statusu firmy wymieniono aplikacje Barclays i Barclaycard, bankowość internetową i usługi, karty, płatności i transfery, oddziały i bankowość telefoniczną jako obszary dotknięte usterką IT.
Zakłócenia rozpoczęły się w piątek – w dniach wypłaty dla wielu brytyjskich pracowników i termin na zeznania podatkowe dla samooceny.
Bank przeprosił osób dotkniętych i obiecał, że nikt nie zostanie pominięty z kieszeni. Uważa się, że awaria nie jest związana z cyberatakiem.
Ale obsługa skarg Barclays wywołała gniewną reakcję online.
Klienci opublikowali na X, że nie byli w stanie kupić zakupów dla siebie i swoich małych dzieci, płacić rachunki lub wypłacić gotówkę.
Ale bank nalega, aby jego bankomaty nie miały wpływu.
W oświadczeniu po skargach online Barclays powiedział: „proaktywnie kontaktujemy się z wrażliwymi klientami, aby oferować oddaną pomoc i wsparcie. Ich połączenia są priorytetów na naszych liniach telefonicznych, co oznacza, że ich połączenia otrzymają pierwsze.
„Niniejszy problem techniczny nie ma wpływu na nasze bankomaty, aby klienci mogli wypłacać gotówkę i używać swoich kart do dokonywania płatności”.
Barclays później dodał: „Niektórzy mogą nadal zobaczyć przestarzały saldo, a dokonane lub otrzymane płatności mogą nie pokazać. Klienci nie powinni próbować ponownie dokonywać płatności.
„Zapewnimy, że nie ma wpływu klienta nie zostanie pominiętych z kieszeni.
„Trzymamy nasze centra telefoniczne na dłużej w ten weekend i będziemy proaktywnie kontaktować się z klientami, którzy mogą być bezbronni”.
Odpowiedź Banku skrytykowana jako „wyzwalacz”
Na stronie mediów społecznościowych X, w odpowiedzi na jednego użytkownika, który powiedział, że jej gospodarstwo domowe „nie ma dostępu do pieniędzy”, Barclays Konto pomocy w Wielkiej Brytanii zapytało: „Czy są przyjaciele lub rodzina, którzy mogą zaoferować wsparcie?”
Kiedy powiedziała, że nie, i skrytykowała odpowiedź jako „tak wyzwalającą”, konto X banku opublikowało linki do Trussell Trust, organizacji charytatywnej, która prowadzi banki żywności oraz porady Citizens, które oferuje pomoc w zakresie problemów.
Dalej, David Marsh i jego nowa żona z Cumbria, powiedzieli Sky News, że zostali zamknięci z ich konta, a na miesiąc miodowy w Australii.
A 52 -letnia Karen Bannister z Wakefield w West Yorkshire powiedziała, że przeniosła wszystkie swoje pieniądze na swoje konto Barclays, aby zapłacić rachunki, ale fundusze nigdy nie dotarły.
„Moja karta została odrzucona w supermarkecie, który był całkowicie zawstydzający, a do 21:00 nie ogrzewałem się, ponieważ mój gaz się skończył” – powiedziała.
„Mój czteromiesięczny jest poza mlekiem w proszku”
Jedna matka powiedziała, że nie była w stanie kupić mleka dla swojego dziecka z powodu usterki.
„Moja czteromiesięczna jest nie ma mleka w proszku i krzyczy o paszę i nadal nie otrzymałem zapłaty”-powiedziała w poście na X.
„Od godzinami łzę”.
Przeczytaj więcej od Sky News:
Jak to naprawdę mieszkać na łodzi kanałowej
Czy powinniśmy się martwić o naszą wodę pitną?
Inny klient powiedział: „Z powodu was Barclays zostałem bez pieniędzy, miałem dziś rano sklep z jedzeniem, który teraz zostanie odwołany, zostaw moje czworo dzieci bez jedzenia, to żart, ponieważ (to jest) moje pieniądze”.
Jeden zapytał: „Jak mogę jeść i ciepło, jeśli nie mogę dostać się do moich funduszy?”
I inny powiedział: „Cóż, musiałem po prostu odłożyć wszystkie zakupy w Tesco – nigdy nie byłem tak zawstydzony w moim życiu… ponieważ nie mogę uzyskać dostępu do moich własnych pieniędzy”.
HMRC „ściśle współpracują z bankiem
W oświadczeniu HMRC powiedział, że „ściśle współpracuje” z Barclays, aby zminimalizować jakikolwiek wpływ na osoby zgłaszające swoje samooceny.
Rzecznik HMRC powiedział: „Nasze usługi działają normalnie, więc klienci nadal będą mogli składać swoje zwroty na czas.
„Ponadto kwestie nie spowodują karnych kar, ponieważ nie mają zastosowania dopiero 1 marca”.