System sprzedaży biletów na koncerty, w tym na przyszłoroczne koncerty Oasis, jest „zepsuty” – powiedział Sky News dyrektor naczelny serwisu sprzedaży biletów.

Matt Drew, który nadzoruje rozwój biznesu w Viagogo, powiedział, że sprzedaż biletów na pierwsze od 16 lat koncerty zespołu w sobotę „popadła w chaos”.

Tysiące fanów było rozgniewanych i sfrustrowanych próbując kupić bilety na koncerty w Wielkiej Brytanii i Irlandii w lipcu i sierpniu przyszłego roku.

Wielu ustawiało się w wielogodzinnych wirtualnych kolejkach, aby kupić bilety na Ticketmaster, GigsAndTours i See Tickets, tylko po to, by przekonać się, że zanim zdążyli dokonać zakupu, ceny gwałtownie rosły, osiągając nawet setki funtów, a inni w ogóle tracili szansę na zakup.

Aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo, użyj przeglądarki Chrome

„Dynamiczne ustalanie cen”: co można zrobić?

Broniąc Viagogo, gdzie bilety były reklamowane za ponad 2000 funtów wkrótce po rozpoczęciu sprzedaży na „rynku pierwotnym”, pan Drew powiedział: „To system, który nie nadaje się do tego celu”.

„To jest ewidentnie zepsute, a tracą na tym zespoły i konsumenci” – powiedział.

„Prosząc fanów o kupno biletów z tak dużym wyprzedzeniem, ustawiasz ich w gigantycznych kolejkach, które są kolejkami poprzedzającymi inne kolejki, wyrzucasz ich z tych usług, a cena w kasie wzrasta trzykrotnie – to scenariusze, które pokazują, jaki to bałagan.

„Dlatego uważamy, że cały ten system wymaga pełnego przeglądu. Trzeba go przejrzeć od góry do dołu i przeprojektować w sposób, który będzie wspierał konsumentów.

„Istnieje szereg bardzo wyraźnych i wspólnych wątków, które stanowiłyby podstawę lepszego systemu – o wiele większa przejrzystość, o wiele większy poziom konkurencji.

„Te ekskluzywne punkty sprzedaży są niemal unikalne dla tej branży i jest jasne, że nie działają. Powodują krachy, dają ludziom możliwość wyciskania cen do oszałamiających poziomów”.

👉 Kliknij tutaj, aby śledzić podcast Sky News Daily 👈

Pan Drew dodał, że stosowanie dynamicznego ustalania cen w sprzedaży Oaza bilety różniły się od innych przypadków ich wykorzystania w takich branżach jak taksówki, ponieważ „był to zamknięty sklep”.

„Nie ma napięcia konkurencyjnego. Oznacza to, że osoby, które dynamicznie ustalają cenę wydarzenia, mogą naprawdę robić to, co uważają za stosowne.

„Jeśli chodzi o ustalanie cen, tak naprawdę po prostu wybierają cenę i nie ma żadnej presji ani napięcia konkurencyjnego, które pchnęłyby ich w innym kierunku”.

Czym jest dynamiczne ustalanie cen?

System oparty na popycie został wprowadzony w 2022 roku przez Ticketmaster.

Firma twierdzi, że jej celem jest powstrzymanie naganiaczy i zapewnienie artystom większej ilości pieniędzy.

Generalnie rzecz biorąc, gdy popyt na bilety jest duży, a ich podaż ograniczona, cena może wzrosnąć.

W obliczu niezadowolenia z cen biletów Oasis, firma stwierdziła, że ​​nie ustala cen i udostępniła link do strony internetowej, na której napisano, że koszty mogą być „stałe lub oparte na stawkach rynkowych”.

Ticketmaster na swojej stronie internetowej opisuje bilety „Platinum” jako takie, których cena jest dostosowywana do podaży i popytu.

W dokumencie wskazano, że celem dynamicznego systemu cenowego jest „zapewnienie fanom uczciwego i bezpiecznego dostępu do biletów, a jednocześnie umożliwienie artystom i innym osobom zaangażowanym w organizację wydarzeń na żywo ustalania cen biletów zbliżonych do ich rzeczywistej wartości rynkowej”.

Firma twierdzi, że to artyści, ich zespoły i promotorzy ustalają ceny i decydują, czy na ich koncertach będzie stosowane dynamiczne cennik.

Pan Drew odrzucił również krytykę, jakoby ceny Viagogo były nieuzasadnione, mówiąc: „Prowadzimy rynek sprzedaży biletów… nie ustalamy cen.

„To, co prawie zawsze obserwujemy w tych szczególnych przypadkach z Oasis, Taylor Swift, Beyonce w zeszłym roku, to początkowe zamieszanie, szalone ceny.

„Są one wymienione, te bilety się nie sprzedają, a z czasem ceny biletów się wyrównują, ewoluują w dół i kończą się w miejscu, które jest rozsądne i racjonalne, a ostatecznie ustalone przez rynek”.

Czytaj więcej:
Rząd obiecuje przegląd dynamicznego cennika
Bilety na Oasis wyprzedały się, ponieważ fani narzekają na wzrost cen

Obserwuj Sky News na WhatsApp
Obserwuj Sky News na WhatsApp

Bądź na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi wiadomościami z Wielkiej Brytanii i całego świata, obserwując Sky News

Kliknij tutaj

Były minister David Davis powiedział w wywiadzie dla Sky’s Politics Hub z Sophy Ridge, że sprzedaż biletów na Oasis to „najgorszy przykład brytyjskiej korporacji”, a fani są „źle traktowani i oszukiwani”.

Pan Davis, który jest członkiem Partii Konserwatywnej od 1987 r., ujawnił, że napisał w tej sprawie do Urzędu ds. Konkurencji i Rynków, że „przepisy nie działają” i „należy to naprawić”.

„Mam nadzieję, że odpowiedzą i coś z tym zrobią. Jeśli tego nie zrobią, będziemy musieli kontynuować sprawę w parlamencie” – dodał.

„To są cyfrowe kajdany, cyfrowa kolejka zamknięta.

„Nie możesz się wydostać, a wolny rynek tak nie działa”.

Premier Sir Keir Starmer powiedział, że rząd „zajmie się” kwestią cen drastycznych, a minister kultury Lisa Nandy nazwała zawyżoną sprzedaż biletów na Oasis „niezwykle przygnębiającą”.

Dodała, że ​​rząd „uwzględni kwestie przejrzystości i stosowania dynamicznych cen, w tym technologii związanych z systemami kolejkowymi, które do tego zachęcają, w naszych nadchodzących konsultacjach na temat ochrony konsumentów przy odsprzedaży biletów”.

Firma Ticketmaster twierdzi, że nie ustala cen, a na jej stronie internetowej można przeczytać, że jest to zasługą „organizatora wydarzenia”, który „ustalił ceny biletów zgodnie z ich wartością rynkową”.

Source link