Właściciel firmy Ted Baker ogłosi w środę, że zawarł umowę z amerykańską grupą, mającą na celu ponowne otwarcie sklepu internetowego w Wielkiej Brytanii, kilka dni po tym, jak pozostałe sklepy detaliczne zostały zamknięte na dobre.
Stacja Sky News dowiedziała się, że firma Authentic, która od 2022 r. jest właścicielem marki Ted Baker, zawarła umowę z United Legwear and Apparel Co (ULAC) w sprawie prowadzenia handlu elektronicznego dla tej marki w Wielkiej Brytanii i Europie.
Firma ULAC, która ma różnego rodzaju partnerstwa z markami odzieżowymi, m.in. Skechers, Puma North American, Scotch & Soda i DKNY, jest już partnerem operacyjnym firmy Authentic dla firmy Ted Baker w USA i Kanadzie, co oznacza, że zna już tę markę – twierdzą osoby z wewnątrz.
Najnowsze informacje o pieniądzach: Połowa młodych ludzi robi „wielkie nie” z pieniędzmi wydanymi na wakacje
Źródła w branży detalicznej podały, że umowa zostanie ogłoszona w środę, a partnerstwo rozpocznie się jesienią.
Stało się to zaledwie kilka dni po tym, jak Sky News ujawniło, że dziesiątki Sklepy Teda Bakera zostaną zamknięte na stałe po załamaniu się rozmów między Authentic i Frasers Group, imperium handlu detalicznego założonym przez Mike’a Ashleya.
Administratorzy istniejącej firmy partnerskiej Teda Bakera, No Ordinary Designer Label (NODL), która upadła wiosną, nadzorowali zamknięcie pozostałych 31 sklepów w Wielkiej Brytanii, co spowodowało utratę ponad 500 miejsc pracy.
Administrator NODL, Teneo, był zmuszony zamknąć 15 sklepów Ted Baker na początku roku, w wyniku czego zwolniono 200 osób.
Ted Baker został wycofany z londyńskiej giełdy w 2022 r. po tym, jak został kupiony przez firmę Authentic, na której czele stał przedsiębiorca Jamie Salter, za kwotę około 210 mln funtów.
Trudny okres dla sprzedawcy detalicznego rozpoczął się w 2019 r., kiedy założyciel Ray Kelvin odszedł z firmy w związku z oskarżeniami o niewłaściwe zachowanie wobec współpracowników.
Czytaj więcej:
Pełna lista sklepów Ted Baker przeznaczonych do zamknięcia
W rezultacie firma zmuszona była wydać szereg ostrzeżeń dotyczących zysków i dopuścić się wpadek księgowych, stając w obliczu pandemii COVID-19 z pozycji słabości finansowej.
W 2020 r. firma zwolniła setki pracowników i pozyskała 100 mln funtów na wzmocnienie swojego bilansu.
Authentic odmówiło komentarza.