Grupa pubowa Bursztynowe Tawerny ogłosiła plany otwarcia 17 nowych pubów do lutego 2026 r., po „przełomowym roku”, w którym odnotowano rekordową sprzedaż i kontynuację ogólnokrajowej ekspansji.
Sieć, która obsługuje 184 puby w całej Wielkiej Brytanii poinformował, że otworzył już w tym roku 11 nowych obiektów, a w nadchodzących miesiącach ma zostać otwartych sześć kolejnych. Najnowszy dodatek, The Erasmus Wolfe in Gosport, Hampshirezostało otwarte 1 września, co oznacza jak dotąd najbardziej na południe wysunięte miejsce grupy.
Inne niedawne otwarcia obejmują puby w:
-
Airdrie w północnym Lanarkshire
-
Bathgate w West Lothian
-
Barry, Dolina Glamorgan
-
Gosport w Hampshire
-
Guiseley w zachodnim Yorkshire
-
Huddersfield w zachodnim Yorkshire
-
Johnstone w Renfrewshire
-
Leith, miasto Edynburg
-
Motherwell w północnym Lanarkshire
-
Norton w północnym Yorkshire
-
Taunton w Somerset
Kolejnych sześć pubów ma zostać otwartych na początku 2026 r., a potwierdzone lokalizacje to:
-
Whitchurch, Cardiff (grudzień)
-
Helensburgh, Nottingham (styczeń)
-
Bearwood, West Midlands (styczeń)
Firma stwierdziła, że ekspansja odzwierciedla jej cel, jakim jest wzmocnienie swojej obecności w południowej Anglii przy jednoczesnym „wykorzystaniu swojego sukcesu” w szerzej rozumianej Wielkiej Brytanii.
Ogłoszenie następuje po dobrych wynikach finansowych. W roku poprzedzającym luty 2025 r. Amber Taverns odnotowała wzrost zysków przed opodatkowaniem o 7% do 19,1 mln funtów, a przychody wzrosły o 9% do rekordowego poziomu 119,9 mln funtów. Sprzedaż porównywalna wzrosła o 3,5%, czemu sprzyjały silne obroty podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2024 r.
Chociaż w pierwszej połowie nowego roku finansowego wzrost był „nieznacznie wyższy” niż w zeszłym roku ze względu na trudny okres porównawczy, firma stwierdziła, że sprzedaż w ostatnich miesiącach ponownie wzrosła, przy czym sprzedaż porównywalna wzrosła o 5% w ciągu ostatnich 12 tygodni.
Prezes James Baer określił miniony rok jako kamień milowy dla firmy, skrytykował jednak politykę rządu dotyczącą rosnących kosztów w sektorze hotelarsko-gastronomicznym.
„Pomimo najlepszych wysiłków rządu mających na celu osłabienie zaufania konsumentów i narzucenie niepożądanych dodatkowych kosztów na sektor, wierzymy, że dobrze zainwestowany, nowoczesny pub lokalny z zaangażowanym i zmotywowanym operatorem będzie w dalszym ciągu udowadniał, że jest to odpowiedni i solidny model biznesowy” – powiedział.
Baer dodał, że ekspansja firmy na południe była „zachęcająca”, szczególnie po sukcesie nowej lokalizacji w Gosport, i potwierdził plany „zbudowania ogólnokrajowej obecności Amber Taverns”.
Amber Taverns, przejęta przez firmę private equity Epiris w październiku 2024 r., stwierdziła, że podjęła wczesne „działania zarządcze”, aby zrównoważyć rosnące koszty wynagrodzeń i ubezpieczeń.
W przeciwieństwie do wielu konkurentów grupa jest mniej narażona na inflację cen żywności, ponieważ jej puby serwują głównie napoje. Jak stwierdziło, strategia ta pomogła chronić firmę przed wyższymi kosztami składników, które zmniejszyły marże w całym sektorze.
Założona w 2005 roku firma Amber Taverns szybko się rozwinęła, inwestując w niedrogie, skupione na społeczności puby, które często zajmują dawne oddziały banków lub główne ulice. Jej portfolio obejmuje obecnie Anglię, Szkocję i Walię – a w przygotowaniu jest więcej otwarć, sieć nie wykazuje oznak spowolnienia.


















