Para, która była przerażona podczas burza podczas żeglowania Essex wybrzeża docenili bohaterstwo oficerów jednostki piechoty morskiej i ich dramatyczną akcję ratunkową.

Roy Harris i jego partnerka Caroline Wilson wracali do rzeki Crouch z Kent w niedzielę 25 sierpnia, kiedy zostali zaskoczeni przez niespodziewaną burzę. Ich jacht, Samphire, zaczął nabierać wody i doznał rozdarcia szotów żaglowych, co skłoniło pana Harrisa do wysłania komunikatu PAN-PAN, sygnału, że ich łódź ma poważne kłopoty, do pobliskich statków i służby ratunkowe.

Sierżant Alex Southgate, PC John Perry i specjalny policjant Scott Mccabe, którzy prowadzili patrole Operation Wave-Breaker na pokładzie policyjnej łodzi Sentinel, odpowiedzieli na wezwanie o pomoc. We współpracy z Dover Ochrona wybrzeża Centrum Operacyjne znalazło 40-stopowy jacht w pobliżu morskiej farmy wiatrowej Gunfleet Sands, cztery mile od Clacton.

Pan Harris opowiedział o chwili akcji ratunkowej: „Kiedy Alex wskoczył na łódź, dotknął mojego ramienia i powiedział: »Teraz jesteś bezpieczny«, to było takie pocieszające. Bałem się o swoje życie. Funkcjonariusze powinni być doceniani za swoją odwagę, nie tylko kradną przestępcyratują ludzkie życie.”

Zauważył również, że gdyby przewidziano burzę, nie wypłynąłby z wyspy Sheppey wcześniej tego dnia.

„Żeglowaliśmy przez sześć do siedmiu godzin w dobrych warunkach, ale potem woda zaczęła się wzburzyć i gdy wpłynęliśmy do Crouch, wiatr złapał łódź pomocniczą (ponton) na dziobie Samphire, pękł szot foka, liny się zaplątały i woda zaczęła wlewać się przez luk”.

„Bardzo szybko się wyczerpałem i wysłałem PAN-PAN. Nie chciałem wzywać pomocy, ponieważ fale radiowe były zajęte, ale nie miałem wyboru. Jednostka Marines policji Essex pojawiła się znienacka, zupełnie się ich nie spodziewałem. Nie potrafię wyrazić wystarczająco mojej wdzięczności i uznania. Czuję, że moje życie zostało uratowane”.

Alex mówi: „Był bardzo wietrzny dzień, a duże fale rozbijały się o Samphire, co czyniło nasze podejście szczególnie niebezpiecznym, ale umiejętności i osąd PC Perry’ego przy sterze pozwoliły mu bezpiecznie doprowadzić Sentinel obok”.

„Doskonale zgrał wszystko z ruchem fal i wznoszeniem się i opadaniem jachtu, aby umożliwić mi bezpieczne przekroczenie i wejście na pokład. Po zrobieniu tego mogłem sprawdzić załogę i upewnić się, że sternik cierpi na ciężką chorobę morską i jest w stanie szoku. Po sprawdzeniu wszystkiego mogłem przejąć kontrolę nad jachtem i poprowadzić go do bezpiecznego portu Brightlingsea.

„Przez cały ten czas SC Mccabe utrzymywał nas w kontakcie z Dover i naszym własnym centrum kontroli, co było kluczowe. Niedługo po tym, jak wsiadłem na pokład Samphire, na miejscu pojawiła się łódź ratunkowa Burnham-on-Crouch i statek transferowy załogi Gunfleet Sands Windfarm. Wspaniale jest wiedzieć, że wszyscy wspierają się nawzajem na morzu”.

Ze względu na warunki pogodowe i uszkodzony żagiel jachtu, podróż przy wzburzonym morzu trwała ponad dwie godziny, podczas gdy w normalnych warunkach trwałaby 45 minut.

Alex mówi: „Najważniejszym priorytetem jednostki morskiej policji Essex jest zapewnienie bezpieczeństwa członkom naszych społeczności morskich na lądzie i wodzie, a kluczową częścią naszej roli jest poszukiwanie i ratownictwo. Na szczęście tego dnia byliśmy na patrolach Operation Wave-Breaker w tym rejonie i udało nam się na czas zlokalizować pana Harrisa i jego partnera”.

Source link