NOWY ORLEAN – Na początku ubiegłego tygodnia napisałem kolumnę odrzucanie śmiesznego spisku, że NFLpoprzez swoich sędziów, próbował naprawić/wpływać na gry z korzyścią dla wyników (oceny telewizyjne, sponsoring), pomagając szefom Kansas City. Przyczyny były niezliczone.
Wiele, jeśli nie większość, z ponad 3200 komentarzy odrzuciło moje podejście do tego. Chociaż nie mogę uwierzyć, że jakakolwiek rozsądna osoba może poważnie potraktować spisek, nie mogą uwierzyć, że byłbym tak naiwny.
Niech tak będzie.
Z wyjątkiem referencji pozostają tutaj tematem tygodnia, ponieważ wszyscy się budują Niedzielna Super Bowl między Kansas City a Filadelfiją. NFL chciałby skupić się na graczach, strategiach lub prawie na czymkolwiek innym, ale bębenku, że gry są sfałszowane, utopi wszystko.
„To przypomina mi trochę scenariusza; że piszę scenariusz przez cały sezon, prawda? ” Powiedział komisarz NFL Roger Goodell.
Niektórzy ludzie również w to wierzą.
Tymczasem Travis Kelce z Kansas City odwrócił stoliki i poprosił o „media”.
„Dlaczego pochylacie się na całą tę rzecz?” – zapytał Kelce.
Dobre pytanie. A może dobre pytanie dziesięć lat lub dwa lata temu.
Wtedy „media” zostały wyraźniej zdefiniowane i być może możesz liczyć na to, że zostaną na tyle poinformowane, aby uznać, że taki ogromny spisek mający na celu zmianę wyniku gier – sędzia, kierownictwo ligi, inni właściciele itp. – jest niemożliwy Zatrzymać się w ciszy.
Możesz również oczekiwać, że „media” zrozumieją, że ryzyko federalnych zarzutów o przestępstwa i ogromne kombinezony obywatelskie przeważałyby nad uzyskaniem Foxa dodatkowego punktu oglądalności od fanów Taylor Swift. (Twierdzę nawet, że bycie tu Buffalo spowodowałoby większe oceny, wyższe ceny biletów i na pewno więcej emocji.)
„Media” ignorowałyby brygadę folii foliowej i nie bawiłyby się razem.
Te dni już minęły – i to nie jest wosku nostalgiczne, tylko po to, aby to wskazać. Głosy fanów są głośne, a te, które wzywają spiski, są szczególnie głośne, gdy są wzmacniane online. To nie jest już jedna korka na końcu baru.
„Wiele z tych teorii to rzeczy, które dzieją się w mediach społecznościowych i mają dużo życia” – przyznał Goodell. „Myślę, że odzwierciedla to wiele pasji fanów”.
Tymczasem tradycyjne media przylegają do życia. Ignorowanie tego, o czym mówią fani, jest ryzykowne. To są klienci. W związku z tym sklepy dostarczają treści, które przyciągają gałki oczne. A dzięki tej Super Bowl oznacza to Ref.
NFL rozpoczyna Super Bowl Week od masowego spotkania „mediów” uderzających zawodników i trenerów „pytań”. Uwierzytelnianie jest luźne, ponieważ liga stara się dotrzeć do publiczności z dala od tradycyjnych kanałów sportowych. To nie są tylko twoi lokalni pisarze rytmu. Jest markowy, sponsorowany i telewizyjny.
Celem wielu sklepów jest wyprodukowanie wirusowego klipu. Oznacza to, że bycie dziwacznym, nawet zasadniczo obrażającym graczy, takich jak Kelce i Patrick Mahomes z pytaniami, których nigdy nie odważyliby się zadać w bardziej intymnym otoczeniu.
„Patrick, przez całą swoją karierę, tak wielu wspaniałych ludzi pomaga wygrać”, zapytano Mahomes. „Więc kto jest twoim ulubionym ref?”
„To przezabawne” – powiedział Mahomes, najwyraźniej bawiąc się, ponieważ wie, że denerwowanie lub obrażanie sprawi, że będzie to tylko większe. „Wszystkie sędziowie są świetni, stary. Wszystkie sędzie są świetne. Robią wszystko, co mogą. Wychodzimy tam i gramy we właściwy sposób. ”
„Czy jest taka, że dajesz kartę świąteczną?” został zapytany.
„Nie, że pamiętam” – powiedział Mahomes. „Będę musiał poprosić moich kolegów z drużyny, aby spróbowali to rozgryźć”.
Kelce również był również celem.
„Travis, co kochasz bardziej: Taylor Swift lub Phantom 15-jardowe szorstkie kary przechodniów w play-offach?”
„To dobre pytanie”, powiedział niezgoda Kelce. „Czy ktoś inny?”
Bity stały się wirusowe – w tym powtarzane tutaj. Treść! Zaręczyny!
Być może były to niegrzeczne pytania, ale również wykorzystały, jakie wielu fanów naprawdę chcę zapytać I w sposób, w jaki chcą, żeby to zapytało.
Czy to było właściwe? To nie ma znaczenia, to jest środowisko, w którym żyjemy. To się udało. Kelce może się zrozumiało, dlaczego musi radzić sobie z tego rodzaju rzeczami, ale nie było to „media”, które postawiły go na scenie, aby zostać uderzonym tego rodzaju załadowanymi zapytaniami.
NFL to zrobiło, ustalając, że jest to część pracy – która jest usprawiedliwiona faktem, że praca jest tak lukratywna, że Mahomes jest na drodze do zostania miliarderem, a Kelce spotyka się z być może najbardziej znaną kobietą na świecie.
Jasne, w doskonałym świecie zwyciężyłby zdrowy rozsądek, szacunek i powściągliwość. To nie jest idealny świat. Pozostaje prawda: wielu fanów uważa, że szefowie czerpią korzyści z korzystnego gwizdka. Jedynym sposobem na zwalczanie tego jest próba obalenia go, czego próbują sędziowie.
„Załogi urzędowe nie pracują w tym samym zespole więcej niż dwa razy w każdym sezonie regularnym”, powiedział Scott Green ze stowarzyszenia sędziego. „Niezwykle i niedorzeczne jest wysłuchanie teorii spiskowych, że w jakiś sposób 17 ekipów składających się z 138 urzędników zmawia pomaganie jednemu zespołowi”.
Dobry początek, ale także powodzenia. Rzeczywistość jest wystarczająca publiczność, która wierzy inaczej, a wystarczająca ilość mediów gra w tym światopoglądu, tworząc największą historię największej gry roku, jaka jest. Nawet Goodell to przyznaje.
„(To) absurdalna teoria dla każdego, kto może to potraktować poważnie” – powiedział komisarz. „Ale pod koniec dnia zawsze musimy nadal pracować”.
Zwłaszcza gdy, nieuchronnie, wysadzona w powietrze jest na korzyść Kansas City.