Z tą historią

Meta (Meta-1,69%)) Wyłączny proces rozpoczął się w poniedziałek. Tymczasem Federalna Komisja Handlowa twierdzi, że właściciele Facebooka kupią Instagram (2012) i WhatsApp (2014), aby zniszczyć zagrożenie nowej konkurencyjności dla imperium mediów społecznościowych Zuckerberga.

Incydent rozpoczął się podczas pierwszej kadencji prezydenta Donalda Trumpa i trwał pod FTC prezydenta Joe Bidena. Organy regulacyjne twierdzą, że meta jest „Kup lub pogrzeb„Istnieje sztuczka, która wyeliminuje rywali w sieci społecznościowych, ale Meta twierdzi, że jest to gracz, który grał dobrze i odniósł sukces wśród potężnych konkurentów – Tiktok i jeden z YouTube (Googl+1,87%)).

„Myślę, że będzie to jeden z największych przypadków antymonopolowych, jakie widzieliśmy od dziesięcioleci”, mówi Prasad Krishnamurthy, profesor z University of California, Berkeley, badając przepisy finansowe i przepisy antymonopolowe.

Krishnamurursih i kilku innych ekspertów ds. Przeciwmienia i branży podkreślili ważne kwestie związane z przypadkami antydrustowymi.

Gdzie mówi się, że meta ma monopol?

Wszystko, co musi zrobić, to spróbować zdefiniować rynek tak wąsko, jak to możliwe – powiedział Krishnamursi. W tym przypadku FTC twierdzi, że Meta ma „wyłączną władzę”.Osobiste usługi w sieciach społecznościowychW Stanach Zjednoczonych ta definicja wyklucza usługi, które główne oglądają to, co stworzyli nieznajomi, takie jak YouTube i Tiktok.

Meta uważa, że ​​te firmy „uważają, że powinny uwzględniać, ponieważ w ten sposób konsumenci spędzają czas online” – powiedział Krishnamursi.

Ale czy jest to dokładny sposób podsumowania działalności meta? Jasmine Enberg, wiceprezes i główny analityk w Emanarketer, powiedziała, że ​​klasyfikacja „osobistej sieci społecznościowej” FTC jest „bardzo przestarzałą definicją tego, czym jest Meta, czym są Facebook i Instagram”.

„Platformy te rozrosły się od czasu przejęcia i są ledwo podobne do tego, co zwrócili w 2012 roku, a jeszcze bardziej na Facebooku” – dodał Enberg.

Meta argumentował w oświadczeniu przed procesem, mówiąc, że aplikacja „konkuruje z Chinami Tiktok, YouTube, X i Imessage” i „Wszyscy na świecie wiedzą”. (Aapl+3,79%)) I wiele innych. „

Czy FTC może udowodnić moc monopolu?

„Rząd będzie miał wiele problemów z okazaniem udziału w rynku wystarczająco dużym, aby udowodnić swój monopol” – powiedziała Rebecca Aresworth, ekspert antymonopolowy i współpracownik badaczy Vanderbilt.

Allensworth ostrzegł, że trudno będzie wyprzedzić tego rodzaju rzeczy, ale uważa, że ​​„jest prawdopodobne, że Tiktok nie jest na rynku”. Podczas gdy zarówno Facebook, jak i Tiktok przyciągają uwagę użytkowników, powiedziała: „Nie sądzę, aby ludzie uważali je za prawdziwe alternatywy, ponieważ Facebook i Tiktok robią różne rzeczy”.

Allensworth dodał, że to, co może pomóc w przypadku FTC, jest meta zdolność do zaostrzenia produktu bez wykluczenia użytkowników. „Tak się stało” – powiedziała. „Wiesz, to nie jest prywatne. Jest wiele reklam. Zrobili wiele umiaru w treści, z których ludzie niekoniecznie są zadowoleni”.

Według Krishnamurthy FTC „musi udowodnić, że rynek pogarsza się w wyniku działań meta”. Tymczasem Meta argumentowałby, że były to pieniądze pompowane na Instagramie i że WhatApp uczyniło te usługi były większe i lepsze niż w innym przypadku. „Myślę, że to będzie tam iz powrotem” – powiedział Krishnamursi.

Wiele dowodów w tej sprawie było „ponad dziesięć lat temu i składa się z„ równoległych dokumentacji biznesowej ”od tyłu, gdy Facebook rozważał zakup Instagrama i WhatsApp, mówi William Kovacic, były komisarz FTC, który obecnie uczy prawa na George Washington University.

Wiele z tych rzeczy już wyszło. Na przykład w e -mailu do byłego dyrektora finansowego na Facebooku Davida Ebersmana Zuckerberg pokazał kiedyś, że firma może kontynuować przejęcie. Zneutralizuj potencjalnych konkurentów. FTC może mieć dodatkowe dowody na to, że skutecznie emituje brudne pranie Meta w tym czasie.

Ale Kovacic powiedział: „Cokolwiek widzimy w e -mailach z 2012 i 2014 roku, co mogliśmy mieć na temat tego konkurencyjnego zagrożenia, opracowaliśmy te możliwości i udostępniliśmy je w sposób, w jaki konsumenci nie mogliby to zrobić.

Kovacic dodał: „Trudną częścią sprawy FTC jest to, że nawet gdyby konsument miał dobre doświadczenie, byłoby lepiej”, Meta nie przełknąłby tych aplikacji.

Jest też dużo historii. „Władze konkursowe interweniowane w tych transakcjach nie były interweniowane”, powiedział Kovacic w 2012 i 2014 roku.

Obecnie istnieje wiele różnych aplikacji z funkcjami społecznościowymi, które konkurują z oczami użytkowników. Ale „pod względem aspektów biznesowych, zwłaszcza jeśli patrzysz na samotność reklamy społecznej, nadal jest to niezwykle zintegrowane z meta” – powiedział Emberg. „Oczekujemy, że do 2025 r. Około 72,5% wydatków na reklamę społeczną w USA trafi bezpośrednio do meta”, powiedział dyrektor EMarketer.

Według FTC, co zostanie naprawione?

„Jeśli rząd odniesie sukces w sprawie, jest to wielka sprawa w wielkim przypadku” – powiedział Allensworth. Innymi słowy, Meta jest zmuszona uwolnić nabycie Instagrama, WhatsApp lub obu usług. „Nie sądzę, że to oczywiste, że (FTC) odniesie sukces, ale mogę”. Dodano Allensworth.

W ramach fazy pomocy FTC ma argumentować, że podział meta ulepszy media społecznościowe. Ta konkurencja pomoże rozwiązać problemy, takie jak natrętne reklamy i słaba ochrona prywatności. Oczywiście Meta argumentuje odwrotnie.

A co z Trumpem?

„Interesujące jest spekulowanie na temat wpływu wysiłków meta, aby zbudować bardziej przyjazne relacje z Białym Domem oraz skutki wysiłków meta, aby wykorzystać ten wpływ na przekierowanie sprawy lub przekonanie Białego Domu do jej porzucenia”.

Ale Meta korzysta z przekazania 1 miliona dolarów na pierwszy fundusz Trumpa i curry, zabijając program skierowany do profesjonalnych sprawdzających fakty, ale FTC nie dało żadnych wskazówek, że rozstrzygnie sprawę.

Zapytany, czy Trump interweniowałby, Krishnamurthy zaśmiał się: „Mam na myśli, że bardzo trudno jest przewidzieć, więc musi być szansa”.

„Każdy, kto podąża za tym, wie, że Trump może zmienić zdanie z groszem” – powiedział Krishnamursi. Dodał, że gdyby Trump „ważył w mediach społecznościowych, nie byłby zaskoczony, gdyby uznał to za sposób na komentowanie tego incydentu i zwrócić na siebie większą uwagę, odgrywając potencjalną rolę w kształtowaniu go.

Source link