Barclays twierdzi, że usterka IT, która sprawiła, że ​​niektórzy klienci zablokowani z ich kont zostały rozwiązane po tym, jak zakłócenie rozpoczęło się trzeci dzień.

Bank stwierdzono, że „problem techniczny” został ustalony i przetworzony opóźnione płatności.

W oświadczeniu z niedzieli Barclays powiedział: „Pracujemy nad aktualizacją sald dla niektórych naszych klientów i rozwiązywanie wszelkich znakomitych problemów.

„Bardzo nam przykro z powodu wszelkich zakłóceń i zapewnimy, że żaden dotknięty klient nie zostanie pominięty z kieszeni”.

Zamknięty oddział Barclays w Swindon po problemach IT 1 lutego 2025 r.
Obraz:
Zamknięty oddział Barclays w Swindon po problemach IT 1 lutego 2025 r.

Uważa się, że usterka IT nie jest związana z cyberatakiem lub złośliwą aktywnością.

Zakłócenia rozpoczęły się w piątek – w dniach wypłaty dla wielu brytyjskich pracowników i termin na zeznania podatkowe dla samooceny.

Barclays przeprosił osoby, które zostały dotknięte i obiecałem, że nikt nie zostanie pominięty z kieszeni.

Dodało, że centra telefoniczne będą otwarte na dłużej w ten weekend, a bank będzie proaktywnie kontaktować się z klientami, którzy mogą być narażone.

Jednak obsługa skarg przez firmę wywołała gniewną reakcję online.

Klienci opublikowali na X, że nie byli w stanie kupić zakupów dla siebie i swoich małych dzieci lub płacić rachunki.

W odpowiedzi na jednego użytkownika, który powiedział, że jej gospodarstwo domowe „nie ma dostępu do pieniędzy”, Barclays Konto pomocy w Wielkiej Brytanii zapytało: „Czy są przyjaciele lub rodzina, którzy mogą zaoferować wsparcie?”

Kiedy powiedziała, że ​​nie, i skrytykowała odpowiedź jako „tak wyzwalającą”, konto X banku opublikowało linki do Trussell Trust, organizacji charytatywnej, która prowadzi banki żywności oraz porady Citizens, które oferuje pomoc w zakresie problemów.

Przeczytaj więcej od Sky News:
Areszt morderstwa 20 lat po tym, jak kobieta znalazła martwa w strumieniu
Mężczyzna aresztowany po „Koran spaleniu” w Manchester City Center

Początek roku jest również kluczowym czasem dla osób, które składają deklaracje podatkowe dla samooceny.

W oświadczeniu HMRC powiedział, że „ściśle współpracuje” z Barclays, aby zminimalizować jakikolwiek wpływ na osoby zgłaszające swoje samooceny.

Rzecznik HMRC powiedział: „Nasze usługi działają normalnie, więc klienci nadal będą mogli składać swoje zwroty na czas.

„Ponadto kwestie nie spowodują karnych kar, ponieważ nie mają zastosowania dopiero 1 marca”.

Source link