Kanclerz skarbu Rachel Reeves została wezwana do wprowadzenia dla brytyjskich kierowców systemu płacenia za każdą przejechaną milę, aby uniknąć „czarnej dziury” wynikającej z utraconych wpływów z podatku paliwowego.

Organizacja charytatywna zajmująca się transportem publicznym Campaign for Better Transport (CBT) proponuje, aby kierowcy pojazdów bezemisyjnych (ZEV), takich jak samochody elektryczne, płacili opłaty na podstawie przejechanego dystansu. Twierdzi, że takie rozwiązanie zyskałoby poparcie społeczne.

Zgodnie z planem kierowcy posiadający pojazd ZEV przed datą wdrożenia będą zwolnieni z obowiązku rejestracji, co zachęci ich do przejścia na pojazdy elektryczne.

ZDJĘCIE Z ARCHIWUM: Kanclerz skarbu Rachel Reeves wygłasza przemówienie w Ministerstwie Skarbu w Londynie, w Wielkiej Brytanii, przed publicznością złożoną z czołowych osobistości świata biznesu i najważniejszych interesariuszy, ogłaszając pierwsze kroki, jakie nowy rząd podejmie, aby zapewnić wzrost gospodarczy. Data zdjęcia: poniedziałek, 8 lipca 2024 r. Jonathan Brady/Pool via REUTERS/Zdjęcie z archiwum
Obraz:
Rachel Reeves. Zdjęcie: Reuters

Cła na benzynę, olej napędowy i inne paliwa generują dla Skarbu Państwa dochód w wysokości około 25 mld funtów rocznie.

Oczekuje się, że liczba ta ulegnie zmniejszeniu, ponieważ coraz więcej kierowców przechodzi z samochodów napędzanych tradycyjnymi paliwami na pojazdy ze napędem elektrycznym (ZEV).

Poprzednie rządy uznały jednak, że perspektywa wprowadzenia opłat za milę – znanych jako opłaty drogowe – jest zbyt toksyczna politycznie.

Silviya Barrett, dyrektor ds. polityki i kampanii CBT, powiedziała: „Nowa kanclerz staje w obliczu zbliżającej się czarnej dziury. Może jej uniknąć w sposób uczciwy i zyskujący szerokie poparcie społeczne. Powinna jednak zacząć teraz, ponieważ problem ten będzie stawał się coraz bardziej palący.

„Jazda pojazdem bezemisyjnym powinna być tańsza niż jazda pojazdem bardziej zanieczyszczającym środowisko, ale sprawiedliwe jest, aby kierowcy płacili część, a model „płać za jazdę” może to osiągnąć”.

Pani Barrett napisała list do Pani Reeves stwierdzając, że „kierowcy pojazdów ZEV powinni uczciwie przyczyniać się do opodatkowania pojazdów” i wzywając do „prostej opłaty” opartej na „regularnych odczytach licznika kilometrów”.

Obserwuj Sky News na WhatsApp
Obserwuj Sky News na WhatsApp

Bądź na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi wiadomościami z Wielkiej Brytanii i całego świata, obserwując Sky News

Kliknij tutaj

„Zdajemy sobie sprawę, że taka zmiana może być postrzegana jako trudna i krytykowana przez opozycję oraz niektóre grupy przedstawicielskie” – dodała.

„Jednak nasze badania wykazały, że ogół społeczeństwa popiera taki ruch”.

Przeczytaj więcej w Sky News:
Rozprawa sądowa nad chłopcem, który brał udział w zamieszkach, została odroczona, ponieważ jego matka jedzie na Ibizę
Żona radnego Partii Konserwatywnej przyznaje się do podżegania do nienawiści rasowej

Elektryk, który ukrywał kamery w domach, trafił do więzienia

Partia Pracy zobowiązała się do odwołania ówczesnego premiera Rishi Sunakdecyzja z września ubiegłego roku o opóźnienie zakazu sprzedaży nowych samochodów napędzanych paliwami konwencjonalnymi w latach 2030–2035.

Pani Reeves przedstawi swój pierwszy budżet 30 października.

Source link