Według nowego badania, w ubiegłym roku uczniowie w angielskich szkołach stracili rekordową liczbę 32 milionów dni nauki z powodu nieusprawiedliwionych nieobecności i wykluczeń.

Przed pandemią liczba ta była niemal o połowę mniejsza.

Raport Instytutu Badań Polityki Publicznej (IPPR) ostrzega, że ​​system edukacji zawodzi dzieci, zwłaszcza te z biedniejszych środowisk.

Osoby korzystające z bezpłatnych posiłków w szkole mają prawie pięć razy większe prawdopodobieństwo trwałego wykluczenia i cztery razy większe prawdopodobieństwo zawieszenia niż ich rówieśnicy.

Mimo że w latach 2022/23 odnotowano najwyższy poziom wykluczeń i zawieszeń, w nowym badaniu przeanalizowano również nowsze dane do tegorocznej Wielkanocy i stwierdzono, że tendencja wzrostowa wyniosła kolejne 20%.

Oprócz odnotowanej wzrostu liczby wykluczeń, raport identyfikuje „nieodpowiedzialne” przypadki opuszczania zajęć przez dzieci, takie jak zorganizowane przenoszenie dzieci między szkołami czy umieszczanie dzieci w izolacji w obrębie szkół – gdzie niegrzeczne dziecko jest karane oddzieleniem od klasy, a czasami także brakiem zajęć.

Kiran Gill
Obraz:
Szefowa organizacji charytatywnej Kiran Gill martwi się rosnącą niesprawiedliwością społeczną

Kiran Gill, współpracowniczka IPPR i dyrektor generalna organizacji charytatywnej zajmującej się edukacją The Difference, powiedziała: „W ciągu ostatnich czterech lat, po pandemii, zaobserwowano alarmujący wzrost liczby dzieci, które utraciły zdolność uczenia się.

„Wszyscy powinniśmy martwić się niesprawiedliwością społeczną, że najbardziej zmarginalizowane dzieci – które już mają największe bariery w dostępie do możliwości poza szkołą – to te, które najprawdopodobniej nie będą uczęszczać do klas z powodu nieobecności, zawieszenia i wykluczenia”.

Pracownicy Sky News rozmawiali z 16-letnim Amario Michael-Nicholasem ze wschodniego Londynu, który powiedział, że stracił kilka miesięcy nauki w dziewiątej klasie, ponieważ przenoszono go do czterech różnych placówek, z których wcześniej został wykluczony z trzech.

Ale nawet będąc w szkole, powiedział: „Spędzałem więcej czasu w izolacji niż na zajęciach”.

Przeczytaj więcej w Sky News:
Jednowyrazowe oceny Ofsted dla szkół zostaną wycofane
Co musisz wiedzieć o grzywnach za zabieranie dzieci ze szkoły
Eksperci apelują, że jedzenie lodów „powinno być częścią programu nauczania w szkole”

„W szkole powszechnej nie przejmowali się tym”

Amario przyznał, że „podjął kilka złych decyzji”, ale na przykład, jeśli przeszkadzał na lekcji języka hiszpańskiego, mógł zostać odizolowany na cały następny dzień, co skutkowało utratą zajęć, na których nie przeszkadzał, takich jak angielski czy matematyka.

Amaro trafił do jednostki ds. kierowania uczniami The Haringey Learning Partnership, gdzie niedawno uzyskał 8 certyfikatów GCSE.

Powiedział, że jego podejście do nauki zmieniło się dzięki nauczycielom, którzy mieli czas słuchać i rozumieć jego problemy.

Powiedział: „Kiedy tu przyjechałem, nadal popełniałem niektóre z tych samych błędów, które popełniałem wcześniej, ale zawsze chcieli wiedzieć dlaczego? 'Dlaczego to zrobiłeś? Co mogłeś zrobić inaczej?’

„W szkole powszechnej nie przejmowali się tym, jeśli coś zrobiłem, to była po prostu kara, «radź sobie z tym»”.

Reintegracja ze szkolnictwem wyższym

Głównym założeniem Haringey Learning Partnership jest próba ponownego włączenia dzieci do głównego nurtu edukacji.

Małe rzeczy mają znaczenie.

Przy wejściu do szkoły na podłodze ustawione są standardowe, czarne buty szkolne, aby zapewnić dzieciom odpowiednie obuwie.

Buty ustawione na podłodze

Takie proste rzeczy, jak noszenie odpowiedniego stroju, mogą rozwiązać problemy, które prowadzą do konfliktów z nauczycielami i innymi uczniami.

Jednostka ds. skierowań do uczniów przechowuje również zapas lokalnych mundurków szkolnych, aby pomóc uczniom wrócić do szkoły. W zeszłym roku pomogli około 100 dzieciom wrócić do głównego nurtu.

Gerry Robinson
Obraz:
Gerry Robinson jest dyrektorem szkoły Haringey Learning Partnership

„Musimy naprawdę mocno naciskać na wsparcie zdrowia psychicznego”

Dyrektor Gerry Robinson powiedział: „W Haringey mamy pracowników socjalnych w wielu naszych szkołach publicznych. Myślę, że to robi różnicę.

„Uważam, że należy położyć duży nacisk na zapewnienie wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego w szkołach.

„Kiedy nauczyciel ma przed sobą 32 dzieci, bardzo trudno jest prowadzić indywidualne rozmowy z dziećmi. Jeśli ktoś przeszkadza, trudno jest dojść do sedna sprawy.

„Ale jeśli w szkołach będzie więcej specjalistów, którzy będą mogli to poprzeć, myślę, że doprowadzi to do lepszych wyników”.

Rząd twierdzi, że rosnąca liczba zawieszeń i wykluczeń jest „szokująca”

We wtorek autorzy raportu spotkali się z minister edukacji Bridget Phillipson, aby omówić sposoby odwrócenia tej tendencji.

Rzecznik Departamentu Edukacji powiedział stacji Sky News: „Rosnąca liczba zawieszeń i wykluczeń ze szkół jest szokująca i pokazuje ogromną skalę zachowań destrukcyjnych, które rozwinęły się w szkołach w całym kraju w ostatnich latach, szkodząc szansom życiowym dzieci.

„Jesteśmy zdecydowani zająć się przyczynami złego zachowania. Zobowiązaliśmy się już do zapewnienia dostępu do specjalistów zdrowia psychicznego w każdej szkole, wprowadzenia bezpłatnych klubów śniadaniowych w każdej szkole podstawowej i zapewnienia wcześniejszej interwencji w szkołach ogólnodostępnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami.

„Ale wiemy, że złe zachowanie może mieć również swoje korzenie w szerszych kwestiach, dlatego rząd opracowuje ambitną strategię mającą na celu zmniejszenie ubóstwa wśród dzieci, kierowaną przez grupę zadaniową współprzewodniczącą sekretarza edukacji, abyśmy mogli przełamać bariery stojące na drodze do możliwości”.

Przewodniczący rady Haringey, radny Peray Ahmet, powiedział: „Jesteśmy dumni ze wszystkich dzieci i młodzieży tutaj w Haringey, także z tych, którzy naprawdę korzystają z naszej oferty alternatywnych świadczeń.

„Rada przedstawiła ambitną wizję rozwoju tego. Dyrektorka szkoły Gerry Robinson, jej pracownicy w Haringey Learning Partnership i Haringey’s Children’s Services wykonują najlepszą w swojej klasie pracę, sprzeciwiając się krajowym trendom w zakresie zmniejszania wykluczenia i wskaźników zawieszeń w naszej dzielnicy poprzez przyjęcie podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach.

„Nacisk kładziony jest nie na postrzegane problemy, ale na środki zaradcze i rozwiązania tych problemów”.

Source link