Ten Księżna Walii I Meghan Marklektórzy mieszkają w odległości 8 tys. kilometrów od siebie, to dwie największe autorytety w dziedzinie mody na świecie.
Od Wielkiej Brytanii po USA, para wpłynęła na świat mody, prezentując różne elementy od różnych marek i firm na całym świecie – ale kto miał największy wpływ na styl? Księżniczka Kate czy Meghan?
Księżna Walii, która oficjalnie dołączyła do rodziny królewskiej w 2011 r., od dawna słynie z nienagannego stylu.
Podobnie jak jej szwagierka, Meghan również wpłynęła na wielu fanów, a torba Strathberry, którą nosiła w 2017 r., wyprzedała się na stronie internetowej w ciągu 11 minut po tym, jak jej zdjęcia pojawiły się w Internecie. Wiadomo również, że Kate wysyłała marki na cały świat z dnia na dzień.
Projektantka Jennifer Chamandi, której eleganckie buty na obcasie nosiły zarówno Kate, jak i Meghan, wcześniej mówiła o ich wpływie na jej markę.
Jak donosi Harpers Bazaarpowiedziała wcześniej: „Wzrost świadomości marki i zapytań był natychmiastowy, nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale szczególnie w USA”.
Księżna Sussex, która oficjalnie dołączyła do rodziny królewskiej w 2018 r., wybrała parę dwukolorowych czółenek z charakterystycznym paskiem tej marki na wizytę w Robert Clack School w Dagenham w 2020 r. Księżna Kate wkrótce poszła w jej ślady i w kolejnym roku podczas wizyty w muzeum V&A założyła czarne zamszowe czółenka Lorenzo 105.
Według Chamandi „efekt Kate” był „natychmiastowy”, a marka zaczęła otrzymywać wiadomości od „dystrybutorów z całego świata”, którzy szybko zapragnęli stylu noszonego przez matkę trójki dzieci.
Według Daily Mail Kate była „wyróżnianie brytyjskich marek na długo przed Meghan”Chociaż Meghan wydaje się promować takie marki jak Veja i Aquazurra, Kate podobno podniosła wartość brytyjskiego przemysłu modowego o szacowany 1 miliard funtów.
W 2022 roku Kate została również zauważona w szpilkach Alicia Camilla Elphick na charytatywnym meczu polo. Chociaż były to już jedne z najpopularniejszych butów tej marki, sprzedaż „wystrzeliła w kosmos”, gdy założyła je królowa.
Według Harpers Bazaar, projektantka Camilla powiedziała: „…W tamtym czasie ten styl był i tak naszym najpopularniejszym, ale kiedy ludzie zobaczyli Kate w nim noszącą, wszystko się wyprzedało”.
Meghan rozmawiała wcześniej z Nowy Jork Times o wpływie własnego stylu i „efekcie Meghan”, matka dwójki dzieci powiedziała: „W czasach, gdy wiem, że światowe media są w centrum uwagi i zwracają uwagę na każdy szczegół tego, co mogę lub nie mogę założyć, wspieram projektantów, z którymi mam naprawdę dobre relacje, i mniejsze, wschodzące marki, które nie otrzymały uwagi, na jaką zasługują.
„To jedna z najpotężniejszych rzeczy, jakie potrafię zrobić, a jest nią po prostu noszenie, na przykład, kolczyka”.
W czasie globalnego lockdownu, który rozpoczął się w marcu 2020 r., stylizacje Kate zwiększyły liczbę wyszukiwań mody na całym świecie o 96 procent.
Według kochamsales.comNatomiast stroje Meghan odnotowały jedynie 35-procentowy wzrost liczby wyszukiwań na całym świecie od tego miesiąca.
Na stronie internetowej podano: „Stroje Kate mają cztery razy większe prawdopodobieństwo wyprzedania się niż stroje Meghan, przy czym 15 z 17 strojów Kate zostało obecnie wyprzedanych, a jeden z sześciu strojów Meghan jest niedostępny”.