Martina Lewisa trafił na „niezwykle frustrujący” start inteligentne liczniki w całej Wielkiej Brytanii.

The Ekspert oszczędzania pieniędzy założyciel zgłosił roszczenia w sprawie a Śledztwo panoramiczne co pokazało, że istnieje podział północ/południe pod względem tego, jak dobrze działają liczniki i jak dokładne są ich odczyty.

Inteligentne liczniki zaczęto wprowadzać po raz pierwszy w ramach tzw rząd koalicyjnyktórego celem jest pomoc ludziom w oszczędzaniu na rachunkach przy jednoczesnym obniżeniu emisji gazów cieplarnianych w ramach rządowego planu zerowej emisji netto.

Jednak wdrożenie wiązało się z problemami, ponieważ różne firmy dobrowolnie instalowały liczniki z różnym oprogramowaniem i systemami.

Dane rządowe pokazują, że koszt instalacji w całym kraju wyniósł 13,5 miliarda funtów, chociaż uważa się, że 10% obecnie zainstalowanych inteligentnych liczników nie działa prawidłowo.

Inteligentny licznik został okrzyknięty rewolucyjną technologią, która umożliwi użytkownikom śledzenie zużycia energii i korzystanie z taryf poza szczytem, ​​co byłoby korzystne dla konsumentów i środowiska.

Jednak komplikacje powstałe podczas wdrażania rozwiązania oznaczały, że w niektórych przypadkach korzyści te nie zostały wykorzystane, co spowodowało, że ludzie byli w gorszej sytuacji.

Martin Lewis powiedział: „Uważam, że to niezwykle frustrujące, jak złe było wdrożenie.

„Zajęło to zdecydowanie zbyt dużo czasu i kosztowało miliardy. Nasze rachunki są z tego powodu wyższe.

„Nie odnieśliśmy jeszcze korzyści, ponieważ nie zostało to zrobione dobrze.

„Ktoś musi chwycić byka za rogi i sprawić, by system inteligentnych liczników wreszcie zaczął działać”.

Obecne cele rządowe zakładają, że do końca przyszłego roku inteligentne liczniki będą dostępne w 75% gospodarstw domowych.

Brytyjski gaz oświadczyła publicznie, że jej zdaniem rząd powinien wprowadzić obowiązek posiadania inteligentnych liczników dla wszystkich klientów.

Departament Bezpieczeństwa Energetycznego i Net Zero rzecznik powiedział: „Dostawcy mają prawny obowiązek upewniania się, że liczniki działają w trybie inteligentnym”, stwierdzając, że oczekuje od dostawców rozwiązywania problemów w znacznie szybszym tempie.

Source link