Zabójczy Nowy Rok atak ciężarówki w Nowym Orleanie „Miałoby zupełnie inny wynik”, gdyby urzędnicy miejscy wystawili zakupione wiele lat wcześniej bariery o masie 700 funtów (317 kg) i mieli doświadczenie w zapobieganiu celowym taranowaniu pojazdów, powiedział Guardianowi wynalazca blokad.

Jednak miasto „nie posiadało pełnego asortymentu akcesoriów, które pomogłyby szybko przenieść i rozmieścić” stalowe bariery Archer w sposób, w jaki zostały zaprojektowane – i jak udało się to władzom w innych miejscach, stwierdził Peter Whitford, dyrektor generalny firmy Meridian Rapid Defence Group, stwierdziła w wywiadzie.

Chociaż Łucznicy powstrzymali stosunkowo podobny atak taranowania w Kalifornii dokładnie rok wcześniej, w Nowym OrleanieWedług wcześniejszych doniesień Guardiana urzędnicy zaczęli uważać je za zbyt kłopotliwe, aby je wypuścić i podnieść.

Dlatego urzędnicy stanu Nowy Orlean, zajmujący się przygotowaniem na wypadek sytuacji kryzysowych, przechowali je. Stanowiły one jeden z trzech rodzajów barier, które miały powstrzymywać kierowców przed celowym obieraniem za cel tłumów zaginionych w akcji 1 stycznia, kiedy sympatyk grupy terrorystycznej Państwa Islamskiego (IS) śmiertelnie potrącił 14 osób raniąc około 35 innych osób na słynnej ulicy Bourbon Street.

Whitford pod koniec czwartku powiedział o ataku i późniejszych rewelacjach na temat jego przyczyny Nowy Orlean zdecydował się nie zakładać swoich Łuczników, co skłoniło jego i innych członków jego kompanii obronnej do udania się do miasta i osobiście zatroszczenia się o wyposażenie placówki bezpieczeństwa publicznego w sprzęt rozmieszczania, którego najwyraźniej jej brakowało.

Opisał spotkania z lokalnymi funkcjonariuszami policji w celu przeglądu i ustalenia planów zapewnienia szkoleń w zakresie sprzętu, a także konserwacji barier znajdujących się na terenie miasta. Nie podał żadnych szczegółów, ale bariery Archer, które Nowy Orlean wystawił dzień po ataku – przy użyciu sprzętu i metod niepowiązanych z producentem – były pokryte rdzą, co stanowiło wyraźny kontrast z barierami utrzymywanymi w nieskazitelnym stanie w innych miastach.

„To rozczarowujące, że… ta sama duma (gdzie indziej)… nie dotyczyła sprzętu, który sprzedaliśmy” – powiedział Whitford do Nowego Orleanu. „Naprawimy to”.

Dodając, że nie jest pewien ani niepokoi się, czy Meridian otrzyma wynagrodzenie za pracę, którą wykonał, aby pomóc władzom miasta zmienić sposób, w jaki postrzegają bariery Archer, Whitford powiedział: „Jesteśmy tutaj, aby pomóc Nowemu Orleanowi dotrzeć do standard, do którego musi dojść.”

Uwagi Whitforda pojawiły się po tym, jak władze Nowego Orleanu zatrudniły byłego szefa policji Nowego Jorku i Los Angeles, Williama Brattona, aby dokonał przeglądu planów bezpieczeństwa miasta i wzmocnił je przed przyszłymi atakami w ramach przygotowań do organizacji Super Bowl drużyny NFL zaplanowanej na 9 lutego i corocznych obchodów karnawału, których kulminacją będzie ogólnomiejskie obchody karnawału. w Mardi Gras 4 marca.

Ratusz Nowego Orleanu pozostaje w defensywie w związku z tym, dlaczego w momencie ataku przy wjeździe na Bourbon Street zniknęły Archers i dwie inne, oddzielne bariery mające utrudniać celowe taranowanie pojazdów. Władze miasta nabyły je wszystkie pod rządami byłego burmistrza Mitcha Landrieu w ramach pakietu na rzecz bezpieczeństwa publicznego o wartości 40 milionów dolarów w 2017 r., po tym jak śmiercionośne ataki pojazdów miały na celu tłumy w Ładny, Berlin, Londyn, Nowy Jork I Barcelona.

Landrieu odszedł ze stanowiska w 2019 r., a urzędnicy administracji jego następcy – LaToyi Cantrella – przez długi czas wymieniali wady każdej z barier.

Powiedzieli, że jeden rodzaj bariery – blokujące drogę cylindryczne kolumny zwane słupkami – był w trakcie wymiany w dniu ataku po tym, jak zostały zniszczone przez trudy panujące na Bourbon Street, jednym z najbardziej imprezowych miejsc na świecie. Kolejna – tak zwana bariera klinowa, którą można hydraulicznie podnosić i opuszczać w ciągu kilku sekund – została celowo pozostawiona w pozycji dolnej, ponieważ urzędnicy obawiali się, że może działać nieprawidłowo i utrudniać udzielanie pierwszej pomocy.

Niektórzy z rannych w ataku – a także ojciec jednego z zabitych mężczyzn – tak pozwany Władze miejskie Nowego Orleanu, twierdząc, że nie zapewniły ochrony biesiadnikom witającym tego dnia nowy rok.

W niedawnym wywiad w radiu WWL dyrektor ds. bezpieczeństwa wewnętrznego i gotowości na wypadek sytuacji kryzysowych w firmie Cantrell uznał bariery Archer firmy Meridian – które można ustawiać obok siebie lub ustawiać naprzemiennie na jezdni i chodnikach – jako „świetny produkt”. Nawiązał do tego, jak odchylają się do tyłu, jeśli zostaną uderzone przez kierowcę, „zaplątują się pod pojazdem, a następnie… wkopują się w ulicę i… wyrządzają ogromne szkody”.

Narzekał jednak, że „przeniesienie ich wymaga znacznego wysiłku, o którym należy pomyśleć kilka dni wcześniej. A kiedy już zostaną rozmieszczone, ich przenoszenie zajmuje zwykle od dwóch do trzech osób”.

Jednak łatwo dostępne filmy obalają tezę, że do przesuwania barier Archera potrzebne są nawet trzy osoby. Jedna osoba dowolnej postury może wystawić ośmiu łuczników w mniej niż 10 minut, korzystając z odpowiedniej przyczepy i elementów wyposażenia, które Meridian określa jako wozidła i polowe haki holownicze, zgodnie z informacjami i filmami instruktażowymi firmy Meridian.

Policja Nowego Orleanu za pomocą dźwigu ustawiła bariery Archer 2 stycznia 2025 r. na Bourbon Street, dzień po śmiertelnym ataku ciężarówki na Bourbon. Bariery nie są przeznaczone do ustawiania tą metodą. Zdjęcie: George Walker IV/AP

Dzień po ataku na Bourbon Street policja w Santa Monica w Kalifornii opublikowała na YouTube film przedstawiający funkcjonariuszy używających tego samego rodzaju łuczników, jakie wiele lat wcześniej kupił Nowy Orlean. W różnych punktach materiał filmowywidać pojedynczych funkcjonariuszy, którzy bez wysiłku pchają pojedyncze barierki do przodu lub ciągną je, idąc do tyłu.

Tego samego dnia, w którym nakręcono to wideo, nadinspektor policji Nowego Orleanu Anne Kirkpatrick, która objęła urząd we wrześniu 2023 r., powiedziała reporterom, że dopiero dowiedziała się, że miasto w ogóle ma takie bariery w swoim arsenale bezpieczeństwa publicznego.

W pobliżu można było zobaczyć funkcjonariuszy rozmieszczających łuczników przy wejściu na Bourbon Street przy użyciu dźwigu, a nie sprzętu, którego używali ich odpowiednicy w Santa Monica. Zdjęcia przedstawiają wielu funkcjonariuszy pracujących nad ustawieniem jednej indywidualnej bariery.

Liczne źródła zajmujące się bezpieczeństwem publicznym i zarządzaniem sytuacjami kryzysowymi, posiadające bezpośrednią wiedzę na temat działalności Nowego Orleanu, potwierdziły, że był to jeden ze sposobów, w jaki miasto będzie stawiać te bariery, zamiast używać przeznaczonego do tego sprzętu – zanim całkowicie wypadną one z łask władz wyższego szczebla i zostały schowane.

Whitford powiedział, że Nowy Orlean ma przynajmniej część akcesoriów do rozstawiania barier Archer. Zasugerował jednak, że przewoźnik, którym dysponowało miasto, był pierwszą wersją produktu, który jest obecnie w ósmej wersji. W Nowym Orleanie zasadniczo brakowało polowego haka holowniczego, odpowiedniej przyczepy i innych akcesoriów, które skróciłyby czas i zasoby potrzebne do rozmieszczenia barier Archer, certyfikowanych przez Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego USA na mocy ustawy Kongresu zachęcającej do stosowania technologii antyterrorystycznych .

„Nie mieli odpowiednich akcesoriów, które ułatwiłyby wdrożenie” – powiedział Whitford. – Ale zaczną.

Whitford powiedział, że nie ma wątpliwości, że Archers oparci się na chodnikach przy wejściu do Bourbon Street przeciwstawiliby się atakowi ciężarówki przy prędkości, jaką jechał napastnik.

Meridian opublikował filmy testów zderzeniowych online, które pokazują, że w bariery uderzają pojazdy z prędkością mniej więcej taką, z jaką napastnik przejeżdżał tuż za wejściem do Bourbon. Dramatyczny materiał filmowy wyraźnie ilustruje sposób, w jaki zatrzymuje tych, którzy próbują przedostać się obok nich – robiąc to na znacznie krótszej odległości niż trzy przecznice, które minął napastnik z Nowego Orleanu.

„Mielibyśmy zupełnie inny wynik” – Whitford powiedział, jak według niego Nowy Rok w Nowym Orleanie przebiega po rozstawieniu barier. „Nie mogę tego powiedzieć inaczej”.

I wielu już to zrobiło. Whitford wyjaśnił, jak bariery przeszły najważniejszy test w świecie rzeczywistym podczas Rose Parade w Pasadenie w Kalifornii, gdzie mieści się siedziba Meridian, w Nowy Rok 2024.

Tego dnia kobieta, która rzekomo cierpiała na chorobę psychiczną, próbowała, ale nie udało jej się, staranować swoim samochodem barierę Archera, która trzymała, obezwładniała jej pojazd i chroniła tłum niczego niepodejrzewających widzów przed zranieniem lub czymś gorszym. Policja postawiła kobiecie zarzut napaści z użyciem śmiercionośnego narzędzia.

Whitford powiedział, że 600 barier Meridian zostało wyłączonych, aby wzmocnić 8,4-milową trasę Rose Parade 2025 zaledwie kilka godzin po ataku na Bourbon Street.

Kiedy Whitford udał się po niej do Nowego Orleanu, wszędzie było widać ślady rzezi na Bourbon Street.

Nie zabrakło kwiatów, pluszowych misiów i zdjęć pomordowanych. Była tam duża ciężarówka, która miała załatać wszechobecne dziury na ulicach miasta blokujące Bourbona – znacznie większa i szersza niż samotny radiowóz pozostawiony w tym samym miejscu na początku Nowego Roku, który napastnik z łatwością objechał.

Na samych barierkach Archerów widniały odręczne wiadomości, po wyjęciu ich z magazynu i rozmieszczeniu na chodnikach przy wejściu do Bourbon Street, a także na różnych skrzyżowaniach dalej w górze.

„UŻYJ MNIE” – przeczytała jedna z nich. Inny powiedział: „NIE KRYJ MNIE”.

Whitford przyznał, że widział komentarze nabazgrane na barierkach swojej firmy.

„Jestem tym wzruszony, ponieważ mieliśmy do czynienia z tragedią, a ludzie proszą o więcej” – powiedział Whitford. „I proszą o właściwe rzeczy”.

Source link