W piątek federalny sędzia okręgowy odrzucił wniosek NASCAR o oddalenie pozwu antymonopolowego wniesionego przez 23XI Racing, której właścicielami są Michael Jordan i Denny Hamlin, oraz Front Row Motorsports. Posunięcie to kieruje sprawę do wstępnego rozpoznania, podczas którego obie strony będą zobowiązane do udostępniania e-maili, SMS-ów i innych dowodów, a także do składania pod przysięgą zeznań na kontrowersyjne i drażliwe tematy.

Podkreślając, że poprzeczka, dla której oskarżony może odrzucić sprawę, jest bardzo wysoka, sędzia okręgowy USA Kenneth D. Bell stwierdził, że obie strony przedstawiły tak radykalnie odmienne przedstawienie kwestii prawnych, że nie może oddalić sprawy bez zapoznania się „jaki jest faktyczny dowód” i w jaki sposób dowód ten „umożliwia wyciągnięcie prawidłowego wniosku prawnego”.

Więcej na Sportico.com

Bell zasugerował obie strony, których wnioski prawne czasami skręcały w stronę królestwo hiperboli, nadmiernie dramatyzowali swoją głośną kłótnię.

„Strony tego pozwu przedstawiają swój egzystencjalny spór w zupełnie odmiennych kategoriach” – stwierdził sędzia.

Bell napisał, że chociaż 23XI Racing i Front Row przedstawiają NASCAR jako „monopolistycznego władcę o żelaznej pięści w wiodących wyścigach samochodów seryjnych”, który bezlitośnie narzuca zespołom uciążliwe warunki, NASCAR pozycjonuje siebie i rodzinę France „są założycielami i przewodnimi światłami ukochanego i wartościowych serii wyścigowych”, która negocjuje umowy czarterowe zawierające „rozsądne” warunki, które „przynoszą obopólne korzyści” NASCAR i zespołom.

Sędzia uzasadnił, że choć akta sprawy zawierają dużo ostrej retoryki, brakuje w nich dowodów i zeznań niezbędnych do oceny argumentacji prawnej. Podkreślił, że „należy znaleźć odpowiedzi” jedynie poprzez umożliwienie obu stronom przedstawienia dokumentów i oświadczeń pod przysięgą, które będą miały wpływ na to, czy system czarterów NASCAR, który gwarantuje zespołom pozycję wyjściową w wyścigach sankcjonowanych przez NASCAR, ograniczając jednocześnie ich zdolność do konkurowania w inne obwody, w sumie wzmacniają lub osłabiają konkurencję.

Orzeczenie to jest porażką dla NASCAR, ponieważ w oczywisty sposób chciała ona odrzucić sprawę, ale piątkowe orzeczenie nie oznacza, że ​​NASCAR przegra sprawę. Na podstawie dowodów i zeznań – w tym ekonomistów sportu i innych ekspertów – NASCAR mógł ustalić, że jej system czarterów jest niezbędny do wyprodukowania produktu łatwo dostępnego na rynku, popularnego wśród fanów i nadawców oraz generującego znaczne zyski dla drużyn. Chociaż 23XI Racing i Front Row utrzymują statuty i towarzyszące im wymagania dotyczące zwolnienia z potencjalnych roszczeń prawnych, są antykonkurencyjne, NASCAR może utrzymywać, że alternatywne ustalenia, które mogą na pozór wydawać się korzystniejsze dla zespołów, sprawią, że sport będzie mniej atrakcyjny lub mniej konkurencyjny.

Odkrycie przedprocesowe to także miecz obosieczny. Podczas gdy 23XI Racing i Front Row mogą zwracać się do NASCAR z inwazyjnymi żądaniami, NASCAR może zrobić to samo z obydwoma zespołami. Jordan zostanie na przykład poproszony o złożenie zeznań pod przysięgą i udostępnienie korespondencji, w tym z kierowcami. Materiały, które wyjdą na powierzchnię podczas odkrycia, prawdopodobnie również zostaną udostępnione publicznie.

Obrona NASCAR toczy się także przed amerykańskim Sądem Apelacyjnym dla Czwartego Okręgu. W zeszłym miesiącu NASCAR zaapelował Wydanie przez Bella wstępnego nakazu, który zabrania NASCAR odmówienia 23XI Racing i Front Row tych samych warunków oferowanych zespołom czarterowym i uniemożliwia NASCAR wymaganie od 23XI Racing i Front Row wycofania roszczeń prawnych. Nakaz dał również zielone światło na zakup czarterów Stewart-Haas Racing. O ile nakaz nie zostanie uchylony przez Czwarty Okręg lub nie zostanie rozwiązany w drodze zawarcia przez strony pozasądowej ugody, nakaz pozostanie w mocy przez cały sezon 2025.

Nakaz odegrał również rolę w wydanym w piątek nakazie Bella. Oprócz odrzucenia wniosku NASCAR o oddalenie, sędzia odrzucił także wniosek o ustanowienie kaucji przekraczającej 10 milionów dolarów.

NASCAR chce, aby 23XI Racing i Front Row wpłaciły kaucję przekraczającą 10 milionów dolarów za każdy samochód dopuszczony do wyścigu. Logika NASCAR jest taka, że ​​ucierpi z powodu nakazu, który prawdopodobnie stawia 23XI Racing i Front Row na lepszej pozycji, ponieważ (w przeciwieństwie do zespołów czarterowych) nie są one zobowiązane do zrzeczenia się roszczeń prawnych. NASCAR twierdzi, że poniesie szkodę finansową w wyniku zdobycia przez 23XI Racing i Front Row części puli pieniędzy, którą NASCAR zgodnie z umową zobowiązał się płacić czarterowanym zespołom. NASCAR utrzymuje, że bez nakazu część pieniędzy z puli, która trafiłaby do 23XI Racing i Front Row, trafiłaby do 30 licencjonowanych zespołów w postaci zwiększonych nagród pieniężnych. Skarżący nie zgadzają się. Twierdzą, że NASCAR nie ucierpi, jeśli będzie mogła konkurować, ponieważ będzie to robić na tych samych warunkach, które obowiązują 30 licencjonowanych zespołów.

Bell doszedł do wniosku, że NASCAR nie ustalił jeszcze, w jaki sposób odniesie szkodę ani w jakiej wysokości „w wyniku konieczności płacenia powodom jako wyczarterowanym zespołom”. Napisał, że NASCAR należy odróżnić od zespołów i innych zainteresowanych stron, które mogą mieć interes. Bell zauważył również, że część pieniędzy, które mają zostać wypłacone 23XI Racing i Front Row, zależy od tego, jak ich samochody zakończą wyścigi, co nie różni się od tego, gdyby rywalizowały jako (nieczarterowane) otwarte zespoły. Sędzia zauważył, że NASCAR może później dochodzić odszkodowania, jeśli Czwarty Obwód unieważni nakaz.

W oświadczeniu udostępnionym mediom główny prawnik powodów, Jeffrey Kessler, wyraził zadowolenie z piątkowych orzeczeń. Chociaż strony mogą dojść do porozumienia w dowolnym momencie, a harmonogram postępowania sądowego może zostać opóźniony z wielu powodów, rozprawa stron jest obecnie wyznaczona na 1 grudnia 2025 r. w Charlotte w Karolinie Północnej

Scotta Soshnicka przyczynił się do tej historii.

Najlepsze na Sportico.com

Zarejestruj się Biuletyn Sportico. Aby uzyskać najświeższe informacje, śledź nas dalej Facebooku, ŚwiergotI Instagrama.

Source link