Po raz pierwszy oficjalna liczba znanych obiektów bliskich Ziemi (NEO) Europejskiej Agencji Kosmicznej przekroczyła pod koniec kwietnia 20.000. Według Centrum Koordynacji NEO agencji kosmicznej, skatalogowano 20 022 asteroidy i 107 komet, które mają orbity wokół słońca i bliżają do orbity Ziemi.

Przestrzeń jest ogromna, ale na pewno nie jest pusta. Im bardziej poszukujemy i badamy region wokół naszej planety, tym bardziej dowiadujemy się, że jesteśmy zatłoczeni.

W samym kwietniu znaleziono 208 nowych NEO i od 1 stycznia dodano 731 nowych asteroid i komet. Wiele z nowych odkryć pochodzi z finansowanych przez NASA Pan-STARRS i Catalina Sky Surveys.

Photo by NASA on Unsplash

Dzięki dużej liczbie obserwatoriów, którzy skanują niebo w poszukiwaniu pobliskich skał kosmicznych, znajdujemy je w szybkim tempie. Pierwszy NEO został odkryty w 1898 roku, a w ciągu następnego stulecia tylko około 500 kolejnych zostało dodanych do listy. NASA uruchomiła program obserwacyjny NEO w 1998 roku, a do połowy 2013 roku łączna liczba znanych asteroid i komet w okolicy przekroczyła 10 000.

Teraz, niecałe sześć lat później, liczba ta podwoiła się. Wydaje się prawdopodobne, że lista ta może się jeszcze bardziej powiększyć i przyspieszyć temp dodawania, ponieważ w przyszłym roku na Sycylii zostanie uruchomiony nowy teleskop dedykowany do wykrywania asteroid.