Spośród wielu metod żywienia, owoce są najprostsze. Wystarczy tylko dwa razy dziennie zjeść jakiś owoc, a będziemy prawidłowo stosowali dietę.

Regularne spożywanie owoców wiąże się z zmniejszonym ryzykiem wystąpienia chorób serca, udaru mózgu i niektórymi nowotworami. Oczywiście owoce mają jeszcze więcej korzyści.

Na jedną garść truskawek (ok. 70 g) przypada 4.1 gramów cukru, jeden plaster arbuza (ok. 370 g) to z kolei 28.4 gramów cukru, a jedna pomarańcza (ok. 240 g) to 22.6 gramów cukru.

Spożywanie owoców to jeden z najprostszych sposobów, aby poprawić zdrowie, a na dodatek jest to bardzo łatwe, tylko dwa razy dziennie. Jednak wielu ludzi wciąż tego nie robi.

Połowie osób dorosłych i nastolatków oraz 1/3 dzieci nie udaje się zjeść dwóch porcji dziennie. Istnieje niezliczona ilość powodów tego stanu rzeczy, ale jednym z nich jest prawdopodobnie błędna obawa, że spożywanie owoców powoduje przyrost masy ciała.

Jak w przypadku większości mitów, “owoc czyni cię tłustym” opiera się na pewnych faktach: owoce są naturalnie bogate w cukier, substancje odżywcze, które nie są dobre dla ciebie, gdy są spożywane w nadmiarze.

Aby rozwiać te obawy, Stephan Guyenet, doktor nauk neurobiologicznych, który bada związki między zachowaniami żywieniowymi a otyłością, przeanalizował 41 istniejących badań, w których zaobserwowano powiązania pomiędzy spożyciem owoców i wagą w czasie, bez bezpośredniego badania.

“Dowody w mojej recenzji sugerują, że całe, świeże owoce nie są tuczone, pomimo zawartości cukru” – powiedział trener Guyenet. Guyenet powiedział, że istnieje wiele powodów, dla których owoce nie powinny prowadzić do przybrania na wadze.

Owoce są głównie wodą, więc nie są bardzo kaloryczne. Szklanka winogrona (jedna z najwyższych zawartości cukru) ma tylko około 100 kalorii/435kj i 15g cukru – w porównaniu do 53g batonika Mars, który pakuje w 240 kalorii/1020kj i 30g cukru.

Jego recenzja szczegółowo zbadała całe, świeże owoce – nie soków owocowych czy suszonych owoców, które mogą przyczynić się do przybrania na wadze, gdy są spożywane w dużych ilościach.


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here